Inlägg från: vitro |Visa alla inlägg
  • vitro

december pappa

Det är förvisso den bästa julklapp man kan få :)
    10 dagars pappaledigheten kunde dessutom inte komma lägligare med alla röda dagar.. Det blir ju lite längre tid :)

Till min stora förtvivlan upptäckte vi igår!!! 1½ vecka innan BF att det är 6-8 veckors leveranstid på spjälsängarna :( Blev lite panik ha ha Vi har handlat allt!(?) utom just det..Barnvagnen köpte vi redan i somras eftersom vi hörde om lång leveranstid men en spjälsäng...tanken slog oss inte ens.. Ja vi får se hur det går..

JBlom - När jag läser min fråga vart ni skulle föda är det rätt korkad ha ha.. Av ngn anledning och för en kort sekund förutsatte jag att alla bodde i sthlm ha ha.. Hemskt!

Imorgon drar vi på föreläsning om ersättningar för föräldraledighet hos försäkringskassan.. Kan ju vara bra att sätta sig in i det :) Verkar vara en djungel så jag/vi har skjutit på det..

Tick Tack Tick Tack Tick Tack........

• vitro

Grattis KaiN! Verkligen roligt!

Fraksson - Vad säger man..Lycka till låter ju lite dumt men...ha ha.. Spännande eller hur? Hoppas ni kan sova inatt så ni båda kan ge järnet imorgon! :)

Våran kommer nog vilken dag som helst.. själv känner jag på mig att hon kommer nu i helgen...min fru är mer realistisk (enl henne själv :) och hävdar att hon kommer först nästa vecka.. Vi får väl se..

KaiN skrev 2007-12-07 16:37:55 följande:
    nu har våra tvillingar kommt ut =) vilken upplevelse, inte alls som när vi fick vårat första barn... men hur kul som helst.
  • vitro

Stort grattis! :)
    Jag hoppas det du säger om förlossningen stämmer :) har hört väldigt väldigt mkt olika..men ser fram emot det..även om jag är otroligt orolig..för allt ha ha

SMS låter intressant.. Inget dom sa till mig när jag ringde deras kundtjänst då var ingenting bråttom enligt dom dom sa även att jag kunde anmäla min inkomst i efterhand (?!)
    Nu är det nog bättre att anmäla den innan så man inte hamnar i någon hög hos en stressad handläggare :)

Fraksson: Antar att du inte läser här nu..så skriver inget :)
    somnade ens frugan? somnande ens du? :)

eternally skrev 2007-12-08 00:23:06 följande:
    frakson.. Jag sms:ade från bb att jag ville ta ut mina pappa dagar. Hur smidigt som helst. Kom hem idag från BB. Känns overkligt att vara hemma med sin son som man tills i måndags bara känd genom mammans mage. Förlossningen var helt otrolig, ett minne för hela livet och jag känner mig hur sentimental som helst.Lycka till alla decemberpappor!!/
  • vitro

ha ha Man borde kanske läsa på deras hemsida :)
    Tack för infot Daniel.. Låter ju hur smidigt som helst..

danielrydberg skrev 2007-12-09 09:51:32 följande:
    detta står på fk:s sida Anmäl - ersättning för ledighet (så kallade pappadagar) i samband med barns födelse via SMS Sms:a TIODAGAR och ditt personnummer till 71020
  • vitro

Verkligen grattis! :)

fraksson skrev 2007-12-10 16:12:34 följande:
    Tjena Grabbar!!Nu har vi kommit hem med Pontus.Han föddes kl 17:47 i lördags. Bara 3 timmar och 17 minuter efter att de tog hål på fosterhinnan. Kan säga att det gick undan som bara den. Det var en helt underbar upplevelse att se sitt barn födas. Ni som fortfarande väntar, ni har verkligen något att se fram emot.Han vägde 2865g och var 47 cm lång. En helt perfekt vikt och längd om ni frågar mig.
  • vitro

okey.. Just nu..sitter med min laptop i knät med 3G kort i ett förlossnigsrum på KS :)

Imorse hade frun en trolig vattenavgång så vi åkte in o kollade då fanns nästan inget fostervatten kvar. Eftersom dom inte vet hur länge det varit tomt på vatten så har dom påbörjat igångsättning.. Det ska däremot inte vara några problem med lilltjejen...alla värden verkar bra....well well kommer ha några sömnlösa intensiva dygn framför mig nu :)

• vitro

Då är man hemma ensam för ett par timmars vila..Var väldigt svårt att lämna frun ensam på förlossningen men hon mer eller mindre tvingade mig så hon själv fick sova..

Fortfarande inga värkar...så vi får se...men imorgon kommer hon nog..lucia och allt :) precis som min systerdotter..

• vitro

idag lär hon komma..vi fick nyss ett eget rum...sammandragningarna tätnar..frun mår illa och kräks...räknar med att hon kommer runt middagstid...woow..snart snart..

• vitro

Mina herrar...
    Klockan 19.39 kom en liten men otroligt efterlängtad tös till världen...Förlossningen blev lååång utdragen men vilken upplevelse...

Sitter nu o väntar på att frun ska in på operation...inget allvarligt utan alla mår bra...men två av oss är EXTREMT trötta..

• vitro

Tackar! och Tack alla andra!
    Daniel! Tro mig det kommer bli spännande! Annorlunda härlig upplevelse man som man aldrig kan förbereda sig för. Jag tyckte det var grymt! Omtumlande härlig känsla att få vara med!

Och det gick fort..väldigt fort..så "njut" av varje sekund :)

Idag (lördag) är egentligen dagen vi skulle fött...så...vem vet..dom där sex dagarna kanske blir färre :)

danielrydberg skrev 2007-12-14 19:19:59 följande:
    GRATTIS VITROfan va nice....vi har 6 dagar kvar till bf :D
  • vitro

He He Hur känns det då? Stressigt? Nervöst? :)
    Hur nervös eller stressig man än är så kommer det gå bra.. och vara den mest spännade dagen i ditt liv.. :)

danielrydberg skrev 2007-12-15 19:47:14 följande:
    ja vem vet :Dnu e det "bara" 4 dagar kvar till bf :Dså nu börjar de bli riktigt spännnande :D
  • vitro

Stort grattis Daniel!
    Häftigt att hon föddes exakt kl 14.00 :)
    Hoppas att allt gick bra och att ni alla mår bra!

danielrydberg skrev 2007-12-19 21:28:23 följande:
    igår kl 14.00 kom vår älskade o efterlängtade bebis det blev en liten tös född 14.00 tisdagen den 18 december en dag innan bf.....så jäääääääääävla fräckt
  • vitro

Vill passa på att önska detsamma! Vi syns i sandlådan efter nyår ha ha ha :)

Läderlappen skrev 2007-12-23 00:06:48 följande:
    God jul och gott nytt år får jag väl säga, må många bebisar födas ;)
  • vitro

Vill passa på att önska gott slut och gott nytt år :)
    2008 kommer bli ett "annorlunda" och "spännande" år

Svar på tråden december pappa