• anb

Bidrottninggele

Någon som vet när bästa dagen innan ägglossning det är bäst att börja ta bidrottniggelen?
    Jag gjorde en abort för 4 mån sedan, okej nu har jag fått veta att jag har endometriosa och ångrar mig ganska mycket:(
    Någon som harnågra tips?

• Svar på tråden Bidrottninggele
  • septum

Jag är inte säker men jag tror att de börjar på mensens första dag.

• Smullan

Hallå

En varning

Har man endometrios ska man kankse inte ta bidrottningsgele.. det har jag läst i en bok.. Den höjer ett ämne i kroppen kommer ej ihåg vilket nu.. men vi som har endo har oftast för högt sådant ämne...
    Bara en varning.. mina bidrottningsgele kapslar står kvar i skåpet.. vågar inte.

• Dimitra
    Smullan skrev 2007-11-02 12:25:24 följande:
    Den höjer ett ämne i kroppen kommer ej ihåg vilket nu.. men vi som har endo har oftast för högt sådant ämne... 
    Bidrottinggelé innehåller fytoöstrogener så det är kanske östrogen du tänker på?
    Jubel och jubileum! 30:e försöket...
  • Smullan

Nu ska vi se.. jag har hämtat boken..

Japp det är fytoöstrogen... östrogen.

Boken heter: Förbättra din fertilitet av Camilla Porsman och dr Paul S.L Tseng..
    Mycket bra bok...

• Dimitra
    Smullan skrev 2007-11-02 14:32:22 följande:
    Nu ska vi se.. jag har hämtat boken..Japp det är fytoöstrogen... östrogen.

Boken heter: Förbättra din fertilitet av Camilla Porsman och dr Paul S.L Tseng..Mycket bra bok...
    Tycker mest att boken var skrämmande
  • lovawille

Är bidrottninggele och apiforce samma sak?
    Jag funderar nämligen på om det kan vara någon fara för mig att pröva apiforce, har endometrios.

~♥änglabarnen Love och Hannes mamma ♥~
  • Dimitra
    lovawille skrev 2007-11-02 14:34:38 följande:
    Är bidrottninggele och apiforce samma sak?
    Japp. Apiforce är märket på produkten och kapslarna innehåller bidrottninggelé.
  • lovawille

ok, då kanske det inte är så bra för mig att ta dom då. Har redan börjat men jag kanske ska sluta. Vill ju inte riskera att trigga igång endon.

~♥änglabarnen Love och Hannes mamma ♥~
  • Smullan

Nu säger jag ju inte att det är så att man inte ska ta det... men har man redan ett för högt värde av just östrogen, vilket man ofta har vid endo.. jag vet inte om jag har för högt värde.. Men jag vågar inte äta dem.. man kanske kan äta varannnan dag eller nått..

Jag vet  inte... Det är ju lite upp till var och en..

Dimitra
    Jag tyckte boken var bra... det gick upp ett och annat för mig.. Varför tyckte du dem var skrämmande..

• Dimitra
    Smullan skrev 2007-11-02 14:41:44 följande:
    Dimitra
    Jag tyckte boken var bra... det gick upp ett och annat för mig.. Varför tyckte du dem var skrämmande..
    Författaren har ju listat upp flera olika parametrar som kan påverka fertiliteten och jag tyckte att nästan allt stämde in på mig mer eller mindre

Nu är det längesedan jag läste den så jag kan inte ge något konkret exempel men då kändes det som att allt var emot mig. Ålder, vikt, matvanor etc etc.
Svar på tråden Bidrottninggele