• Lilja84

Axelvaddar (läs ts innan du röstar )

80 talets mode  har varit på intåg ett tag nu på både gott och ont , och  den "nyaste" trenden som är kommande  är axelvaddar , så hur blir det , dags att rota fram från vinden eller köpa nya plagg , eller får du kräkkänsla av bara ordet ?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Axelvaddar (läs ts innan du röstar )
  • Frila2
    cloudberry79 skrev 2007-10-04 23:53:14 följande:
    Jepp, faktum är att de här amningsinläggen jag köpt känns ungefär likadant, fast de är tunnare.. Budgetvariant av amningsinlägg också då kanske? Ta fram alla gamla undangömda kavajer och skjortor, sprätta loss axelvaddarna och tryck ner dem i behån
    Vilken marknad det finns för axelvaddar. Framförallt här på fl. Du får ta patent på uppfinningen  
  • stjernfall

Jag var bara en liten bebis när det var inne... men tycker att det är riktigt fult, så det finns ingen risk att jag sätter på mej något med axelvaddar

• Hadjelina

Nja, jag var ganska ung då men blev väl "påtvingad" kläder med axelvaddar ibland, HATAR det! Dessutom har jag ganska breda axlar av naturen så jag ser då inte alls klok ut, typ som i Stinsen Brinner med Galenskaparna

Du är din egen lyckas smed
  • ischa
    Hadjelina skrev 2007-10-05 00:57:03 följande:
    Nja, jag var ganska ung då men blev väl "påtvingad" kläder med axelvaddar ibland, HATAR det! Dessutom har jag ganska breda axlar av naturen så jag ser då inte alls klok ut, typ som i Stinsen Brinner med Galenskaparna
    Jag var tonåring då, när det begav sig. Har också breda axlar så jag kände mig bred som en "lagårdsvägg" i axelvaddar. Men jag använde dem, det var ju inne för sjutton!!
    Har numera mer förstånd och skulle aldrig få för mig att ta på mig det igen!
  • javalady

Tänker bara på Galenskaparna och After Shaves "Pappa jag vill ha en italienare"...

• W W

jag är för liten för att ha haft det förra gången men jag skulle aldrig sätta på mig ett plagg med axelvaddar.. då skulle jag se ännu bredare ut över axlarna än vad jag redan gör..

• Trinity78

Snälla, säg att du skämtar! Axelvaddar är det FULASTE som finns! Skrikandes

Gravity always wins
  • Trinity78
    Lilja84 skrev 2007-10-05 10:01:08 följande:
    Det är inte ett skämt tyvärr
    *gråter blod*
    Gravity always wins
  • CuteLilleMyGirl

Annat. Hade det inte på 80-talet (tyckte det var fult) och finare tycker jag verkligen inte att det har blivit.

• Asereht

*asg* Axelvaddar kommer inte i närheten av mig, jag fattar inte vad som är snyggt med en fyrkantig överkropp! Asfult är vad det är!

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • logg81

Annat.....

Jag är uppvuxen på 80-talet och jag slipper det helst igen!

• saaandra86

Usch, axelvaddar är ju skitfula!

• annca

Var tonåring mitt under brinnande 80-tal... Sprang runt på högstadiet med permanentat slingat hår, massor av tunna armringar, cerisea pumps och tubsockar...

Plockade ofta bort dem ur plaggen på 80-talet, eller bytte mot mindre än de som satt där från början...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • FiaÅkotten

en gång är en gång för mycket. Så vansinnigt fult.

• BF 2008 02 23

Jag röstade nej.
    Dom flesta andra röstade nej.
    Men å andra sidan är det inte många som frivilligt skulle gått omkring med långkalsonger, ballongkjol, oversizetröjor och mormorsmönstrat för 5 år sedan...
    Så det är bara att vänta och se vad nästa dårskap blir.

• Hallonröd

Nej inget jag vill gå igenom igen...tror jag...har breda axlar av naturen så ofta fick jag klippa bort vaddarna för att inte se ut som en ishockeyspelare. Men i de plagg där det var lagom storlek på vaddarna så var det ju rätt så snyggt ändå...men jag vet inte...men ne...skippar nog det Flört

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Clobberella

Annat, nämligen: det är OMÖJLIGT att göra en snygg välskräddad kavaj utan axelvaddar. (Och då pratar vi inte gnissliga tant-blus-skumgummi-vaddar utan riktiga skräddarvaddar)
    Axelvaddar ska sitta i rätt plagg, ha rätt tjocklek, och inte göra axlarna bredare utan bara förbättra plaggets passform och ge stadga på axeln, bättre hållning, och hjälpa ärmen att hänga snyggt.

• elinvd

Va väldigt liten sist. Men kommer absolut inte hoppa på det modet denna gången ändå.

Don't let other people determine your future
Svar på tråden Axelvaddar (läs ts innan du röstar )