St.Petersburg
Nån som vet hur man på lättaste sätt tar sig till St.Petersburg?? Ska helst inte kosta för mycket heller.
Nån som vet hur man på lättaste sätt tar sig till St.Petersburg?? Ska helst inte kosta för mycket heller.
Hej suba!
Vi har tagit hiv och hepatit test men det var 1,5 år sen, när vi gjorde förra äggdonationen.
Det de begärde från St.Petersburg var journalen från våran läkare i Uppsala. Men istället för att översätta den till Engelska så ringde min man och talade om vad som stod, det var ok.
Däremot går det inte att hoppa över första besöket. Hon vill gärna träffa personerna i fråga.
MVH
Vill börja med att framföra mitt allra varmaste TACK för att ni finns som delar med er, stöttar och peppar. Har befunnit mig i det allra mörkaste hålet en lång tid men nu börjat skönja ljuset i tunneln, mkt tack vara er.
Jag och min man var i S:t Petersburg nu i veckan och besökte AVA-kliniken. De gav ett seriöst och kompetent intryck (dock fick vi vänta i timme på att få komma in men de har tydligen ett väldigt tryck på kliniken just nu...). Tog en MASSA prover som vi aldrig tagit i Sverige och det kändes bra då mkt här hemma är så standardiserat och i den kategorin platsar varken jag eller mannen.
Konsultation, provtagning, mannens...hmm..prestation :) samt förseningen tog drygt 3,5 h. Man hämtar ut alla mediciner på en gång (ligger ett apotek i anslutning till kliniken) vilket är jättebra så man slipper ev krångel härhemma. Hela besöket (inkl förseningen) tog 3,5 h.
Vi ska tillbaks för ÄD/FET (ej bestämt än)i slutet av december så börjar nedregleringen redan om en vecka, SUPERSPÄNNANDE!! Om ngn undrar ngt mer så fråga på, hjälper mer än gärna till om jag kan.
Vi har liksom många här inne på siten haft en mkt lång och smärtsam resa men nu börjar vi verkligen tro att det kanske kommer en liten Plutt till slut!
oh vad spännande det låter Titteviss, ser fram emot uppdateringar och ett fint plus i början på det nya året. kram Maura
Titteviss, Spännande med julresa till ST:Petersburg!
Vem rekryterade dig till AVA-ST:Petersburg?
Jag har hört också allt väl om kliniken och vet många som är intresserade. Det är litet böckigt med resan. Dumt att tänka på detta sätt men ändå. Jag hopper möjligen på det någon gång. Men nu är EGV jag vill satsa på.
Antar biljeter är bokade och allt är i ordning.
Önskar dig Lycka till och gärna följer upp din hela story framöver.
Kram
Vi har stått i kö för ÄD hos AVA Tammerfors i över ett år men jag tröttnade (tålamodet är liksom slut:))och kontaktade AVA i S:t Petersburg efter att ha surfat lite på den här siten och på deras egen hemsida. Sedan har visst en kollega på mannens jobb fått tvillingar där vid 49 års ålder..:).
Stod mellan AVA och EGV (efter att ha läst era fantastiska inlägg här) och valde AVA för att det skulle gå lite snabbare.
Ja, det ÄR bökigt med resan eftersom man måste skriva in både inrese- och utresedatumet på visumet. Dessutom är hotellen svindyra om man vill bo hyfsat så det är utan tvekan ett av de dyrare alternativen MEN kliniken har mkt gott renommé och resultat. Så vi tar det mindre bra med det alldeles lysnade bra :)..
Hej Titteviss!
Roligt för er att ni entlign är på G.
Jag och min man åker till S.Petersburg på torsdag på första besök, efter att vi bestämt oss för Embryo adoption. Såg att ni fick ta en massa prover...vilka?? Känns lite nervöst nu när det närmar sig, men grymt spännande
Önskar er lycka till och hoppas det går bra med allt!
Tips.
Man kan få visum för maximalt, tror jag, två veckor. Möjligen att det är tio dagar. Sök för alla dagarna för reser man hem tidigare gör det inget! Men så mycket kan ju hända på både ena och andra hållet att man kanske måste skjuta på resan ett par dagar och då är det skönt att kunna göra det. Donatorn kanske inte får mens som väntat, exempelvis. Eller du svarar inte på hormonbehandlingen som förväntat.
ja, vi tog en del prover, framför allt jag. Allt från blodsocker, blodgrupp, vanliga immunologiska proverna, koaguleringsfunktion och en del andra. Fler än man tar här i Sverige så det känns jättebra. Tog även två vaginala prover vid undersökningen.
Jag sov nästan ingenting natten till besöket så det var tur att gubben var med och uppfattade vad hon sade :). Du behöver inte oroa dig, embryologen är trevlig och ger ett mkt kompetent intryck. Kliniken är modern och fräsch.
Såg att ni ska göra embryoadoption, har ni också både kvinnlig och manlig faktor som spökar?
PS. Mötte två andra svenska par när vi var där...
Spännande att vi har två tjejer på AVA-ST:Petersburg och kunna följa berättelsen.
Titteviss, gjorde du de proverna här eller där?
Fick ni hjälp med visum av kliniken och vad det kostade?
Skriv någon dag mer utförlig om proverna och praktiska saker (biljett. kostnad...) så att man har någonting att jamföra med.
Nu förstår jag att du kontaktade direkt AVA-ST:Petersburg och slapp mellankontakt av någon fråv AVA-Tammerfors - annars betalade jag 500 euro bara för det jobbet vilket jag kunde göra själv...
Kram
Har du 2 identiteter Suba här på familjeliv? Zija och Suba?
det blir lite kluvet att svara på dina frågor.de låter likadana överallt. Vet inte vad man ska svara tillslut.
Eftersom du varit i EGV tråden som Suba och sen hittar dig här som Zija.Med tanke på alla frågor du ställer överallt så vet man inte vam man ska svara längre.Det är ju synd om du får dubbla svar av allting ![]()