Hur hittar man sig själv igen?
Igår var det dags. Vi satte oss äntligen ner och pratade igenom vårat förhållande. Vi har varit tillsammans i mer än 5 år. varan 4 var mycket lyckliga och härliga men massa personliga tragedier kom emellan för ganska exakt ett år sedan och därifrån har det gått utför. Det handlade om bråk med släktinga och om gamla sår som blev upprivna igen. Detta var allt på sambons sida av släkten men jag påverkades såklart massor ändå. Iallafall vi satt och pratade igår och hon förklarade att hon älskade mig otroligt men att hon kände inte lika mycket som hon borde. Hon kände att vissa dagar orkade hon inte stanna kvar. Vi har det överlag bra och jag är osäker på vad som gått fel. Sambon sa att hon kännde sig borttappad och inte visste vem hon var, vad hon ville eller någonting. Kännde att hon tappat bort sig själv någonstans på vägen. Jag tror att detta kan vara enkelt att göra och jag hoppas att jag får lite svar av någon som varit i samma sits och hittat en bra utväg. Mitt problem är då att vi vet inte hur vi ska börja ta oss an detta problemet. Jag känner att andra problem vi har som kommunikationsproblem och allmänt gnabb går att lösa men att få någon att hitta tillbaka till sig själv känns oöverstigligt. Vet liksom inte vat man ska börja en sådan resa. Iallafall så kom vi överens om att vi måste göra någonting men bestämde inget konkret igår. Vi konstaterade bara att vi haft många underbara år och att vi älskade varandra och att någonting måste göras för vi kan inte fortsätta tillsammans om hon inte mår bättre vilket jag håller med om. Det finns många problem i botten varav vår dåliga självkänsla är ett. Vet inte hur vi ska göra är det någon som har något tips vore det underbart. Idag känns det på sätt och vis bra men hopplösheten är jobbig. känns som man gett upp redan fast man vill slåss bara för att hindret känns oöverstigligt...
Jag svamlar men all hjälp är jag otroligt tacksam för. Fråga om ni undrar något annat.