• Anonym (me 2)

Hur hittar man sig själv igen?

läst igenom din berättelse och det låter inte som att ni har en alltför harmonisk relation

det du skrev om att hon älskar dig, men inte så mkt som hon borde, är inte alls konstigt, när jag läser det du beskrev hennes tankar, om att hon inte vet var hon har sig själv och att hon känner sig borttappad. Jag känner igen det SÅ väl! jag känner likadant NU, jag har mått dåligt i ett antal år - sen jag fick diagnosen utmattninsdepresseion! jag har inte blivit normal sen det så snälla, låt det inte gå så långt för din sambo - det kan ju inte du hjälpa såklart. Hon måste ju själv vilja ha hjälp! Men det ÄR ju något som INTE stämmer uppenbarligen . det låter ju som att hon har låg självkänsla och inte älskar sig själv och då kan man inte älska ngn annan heller!
    har ni barn tills oxå? jag tog iaf steget att ringa psykiatrin idag och återuppta kontakten med dem, jag vill aldrig mer må så dåligt som jag gjorde för 5 år. dumt att vänta tills det är för sent... jobbar din sambo eller är hon sjukskriven?

• Anonym (me 2)

ja precis! om du kan få med henne till en familjerådgivare är det jättebra! för då kanske hon lättar sig lite, den som ni pratar med frågar ju frågor till er båda och då måste man ju svara. vi gick på familjerådgivning, men vi väntade tyvärr för länge och där kommer ni/hon kanske även fram till vad som är problemet och att din sambo kanske behöver prata med ngn enskilt! försök med det absolut!

Svar på tråden Hur hittar man sig själv igen?