• Perry the Platypus

Slöja eller ej?

Jag gifter mig nästa vår. Min mammas lilla dröm är att jag ska bära hennes brudslöja, en tremeterssak i tyll.

Hade ni andra slöja? Vad för slags isf - kort ellr lång?

(Kan tillägga att jag just den dagen inte kommer gå med rumpan bar utan kör en enkel, båtringad benvit klänning i thaisiden med trekvartsärmar )

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-06 21:17:49:
    Bad mamsen at ta med slöjan när hon och pappa hälsade på idag. Direkt när jag såg den kände jag att jag aldrig nånsin skulle gifta mig i den. Tack ändå för ert engagemang!

• Svar på tråden Slöja eller ej?
  • Marie Curie

Nej, jag hade ingen slöja.

Jag är inte så mycket för traditioner - eller rättare sagt, jag gillar inte traditioner "bara för att". Jag har aldrig fattat grejen med slöja och tycker det närmast ser lite konstigt ut.

• Hannah76

Jag hade ingen slöja, och ångrade det.. Jag tycker att det är fint med slöja.

• siamusen

Jag hade ingen slöja men tycker det âr fint

Passar den till klänningen du ska ha? (jag ska sy.. )

• Perry the Platypus
    siamusen skrev 2007-10-05 17:44:00 följande:
    Jag hade ingen slöja men tycker det âr fint Passar den till klänningen du ska ha? (jag ska sy..)
    Asså, jag vet inte - har ingen aning om vad som passar till vad i såna här sammanhang...
    Veni veni veni.
  • siamusen

Prova klänningen med slöja och sedan utan

Svart att veta innan

• siamusen

Har du inget kort pa slöjan?

• Perry the Platypus

Men då kanske de konfiskerar fotona efteråt??
    Tyler Durden skrev 2007-10-05 18:07:16 följande:
    kör slöja innan det blir slöjförbud i sverige
    Veni veni veni.
  • Perry the Platypus

Nope.
    Vågar inte be mamma att ta med den och tyget (som har stått i garderoben sen -96 ) imorgon för då blir hon så uppspelt. Bättre att jag tänkt igenom saken lite innan...

siamusen skrev 2007-10-05 18:12:02 följande:
    Har du inget kort pa slöjan?
    Veni veni veni.
  • siamusen

kan ju vara lite tufft med slöja..är vâl nâstan ingen som har det nu för tiden?

Och sa har du ditt " nagot gammalt" eller "lånat"

Svar på tråden Slöja eller ej?