• Perry the Platypus

Slöja eller ej?

Jag gifter mig nästa vår. Min mammas lilla dröm är att jag ska bära hennes brudslöja, en tremeterssak i tyll.

Hade ni andra slöja? Vad för slags isf - kort ellr lång?

(Kan tillägga att jag just den dagen inte kommer gå med rumpan bar utan kör en enkel, båtringad benvit klänning i thaisiden med trekvartsärmar )

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-06 21:17:49:
    Bad mamsen at ta med slöjan när hon och pappa hälsade på idag. Direkt när jag såg den kände jag att jag aldrig nånsin skulle gifta mig i den. Tack ändå för ert engagemang!

• Svar på tråden Slöja eller ej?
  • Perry the Platypus

Bild i inboxen, bitte? Du kan sudda ansiktena först om du vill, men jag lovar att jag inte ska lägga ut er på blocket.

Tyler Durden skrev 2007-10-05 18:19:37 följande:
    min fru hade värst Grace Kelly slöjan på vårt bröllop!
    Veni veni veni.
  • Avstängd

Jag hade en slöja, som gick till mitten på ryggen tror jag.
    Finns bild i gallerit.

Skrytsamma män är det fulaste som finns.
  • familjen K

Jag hade slöja, min frisör fixade så att vi lätt kunde ta ur den (utan att pajja frisyren) om jag inte vill eha den kvar på festen, men den kändes aldrig ivägen så den blev kvar Finns bilder i mitt galleri.

Långa slöjor (menar då golvlånga) till rätt sorts klänning är superfint, men jag skulle nog se till att den går att ta bort efter vigselakten

• Perry the Platypus
    Avstängd skrev 2007-10-05 18:42:49 följande:
    Jag hade en slöja, som gick till mitten på ryggen tror jag.Finns bild i gallerit.
    familjen K skrev 2007-10-05 18:47:18 följande:
    Jag hade slöja, min frisör fixade så att vi lätt kunde ta ur den (utan att pajja frisyren) om jag inte vill eha den kvar på festen, men den kändes aldrig ivägen så den blev kvar Finns bilder i mitt galleri.Långa slöjor (menar då golvlånga) till rätt sorts klänning är superfint, men jag skulle nog se till att den går att ta bort efter vigselakten
    Ni är båda vackra i era slöjor, men jag skulle ju ha en som släpar i marken. Det verkar TOTALT omodernt...
    Veni veni veni.
  • siamusen
    Perry the Platypus skrev 2007-10-05 19:17:29 följande:
    Ni är båda vackra i era slöjor, men jag skulle ju ha en som släpar i marken. Det verkar TOTALT omodernt...
    Tror det kan bli fint, lite beroende pa klänning. Ska du ha brudkrona eller fâsta den pa nagot annat sätt?
  • Lurvenpajsaren

Jag hade ingen slöja. Jag tycker att det är fult. Det står ju också för att bruden är oskuld och skall avtäckas när hon är gift.

Men smaken är som baken!

• familjen K

skit i vad som modernt, ta det du känner dig vacker i, jag har sett ngr bilder med superlånga slöjor nyligen och till enkla klänningar tycker jag det är skitsnyggt med långa slöjor, men som sagt, DU ska känna dig fin, det är det viktigaste

• Avstängd

Jo kanske, men hur tycker du att den är då? Tycker du att den är fin och vill ha den så varför inte?
    Det är ju du som gifter dig.

Skrytsamma män är det fulaste som finns.
  • familjen K

Omodernt med slöja tror jag inte det är, de flesta i min närvaro som gift sig förra året och i år har burit slöja... (inklusive mig själv.

Men vi kanske varit omoderna allihopa.. vad vet jag

Ts har du ingen bild på hur klänningen kommer se ut? När i vår ska bröllopet ske? Ibland kan det ju se mer "klätt" ut med slöja om det är en kyligare årstid menar jag.

• Marlean

Du kan väl fästa upp slöjan om du stör dig på längden annars ta en bild så vi kan få en uppfattning av det, jag tycker det låter jättefint!

• Perry the Platypus

Ska se om jag kan skaka fram ett foto av den.

Veni veni veni.
  • Jessica24

Jag hade ingen slöja och ängrar inte alls mitt beslut.
    Slöja kändes inte alls som jag.

Enligt mig passar väldigt få i slöja.

♥ Victor 14/3-2006 + BF 14/1-2008 ♥
  • Fam Edbom

Hade oxå slöja, till mitten av ryggen fäst under hårknuten!

• cleopatra2

jag tycker att det är skitsnygg med en slöja ,så jag skulle säkert göra det

• Trynträ

Jag hade slöja. Ville passa på att ha det en gång i mitt liv. Blommor i håret och sånt kan man ju ha annars men slöja kan man bara ha en gång. Dessutom tycker jag det är väldigt fint.

• barbamamma67

Jag älskar slöjor. Jag lånade min mors brudkrona som hon hade på 50-talet och fick den klädd i myrten och vita pärlor.
    Därtill hade jag en lång brudslöja.
    Jag tycker det hör till bröllop.

Svar på tråden Slöja eller ej?