• Britha

Smakportioner, från vilken ålder?

PÅ dagen 4 mån med potatis, sen morot och nu palsternacka.

Mamma till lilla Theodor (31 maj 2007)
  • Britha
    Mystic skrev 2007-10-05 22:46:39 följande:
    Jag har funderat länge på hur jag vill göra, men kommit fram till att om jag ammat hade jag kanske funderat på att enbart amma till 6 mån och vänta med smakportioner, men nu eftersom jag inte kunde amma så känner jag att hon får inte mat av mig iallafall, då kan hon lika gärna som hon frå ersättnign ur ett paket få lite pure ur ett paket med, för inget av det kommer ju från mig..
    Håller med, så har jag tänkt också. Om jag hade kunnat ammat så hade jag ammat tills han var sex mån (enkelt och bra) och sen börjat med smakisar. Men när han var runt 4 mån så satt han verkligen och gapade efter maten när vi åt och sträckte sig efter våra tallrikar. Så vi testade ge han smakisar och det gick jätte bra.
  • Britha
    Mystic skrev 2007-10-05 22:55:54 följande:
    Har faktiskt märkt redan att miranda är väldigt intresserad när man äter, hon kan sitta och kolla på sin halvbror när han sitter och äter och man ser verkligen hur hon följer maten in i munnen med blicken haha..
    hahha ja vist ser det lite roligt ut. Theo blev överlycklig när han fick smaka första gången, satt och slog i bordet när det gick för sakta med nästa sked.

Svar på tråden Smakportioner, från vilken ålder?