• ThereseK

få barn mitt i en termin..

Jag måste bara fråga om det är någon som fått sin lill* mitt i en termin?? Å hur har ni löst det då?

Jag pluggar distans på högskolan och jag ska ha barn nu i november. Har precis bestämt mig för att försöka köra på den här terminen ut, och hoppas att det går, och att det fungerar..

Vill gärna ha tips å tror ni att det fungerar??
    Jag har bra hjälp från sambon, och även från släkten runt omkring..

• Svar på tråden få barn mitt i en termin..
  • Emilia Thindra

Hej Grattis till bebben i magen vad jag förstår så har du mkt stöd & hjälp runtomkring dig så det lär säkert inte bli några problem för dig. Om allt går bra så kommer ju säkert bebben bara att sova den första tiden (man kan ju alltid hoppas) å skolan slutar väl i december?! Går säkert bra Lycka till

• josieposie

Jag fick barn i november förra året och har nu strax haft mitt år med studieuppehåll och ska börja läsa igen.

Jag läser iof inte på distans men jag skulle tyckt att det varit hemskt att inte lägga all min tid och energi på henne i början...

Mitt råd är att ta studieuppehåll från att barnet föds. Man vet aldrig hur just din bebis kommer att vara. (en kolikbebis kanske..?)Det är jobbigare än vad man kan tänka sig...
    Även om man har en underbar man och stöd från en familj.

Du kommer inte att ångra dig om du är hemma och tar hand om familjen. Plugga kan man göra sen..
    (Jag är 33år och har just börjat min utbildning)

• ThereseK

joo, det e ju på två sätt..
    Klart jag vill va hemma o bara ägna min tid åt den lill*, o på ett sätt så vill jag göra klart det sista åxå.. för då har jag bara ett spec.arbete kvar sen å göra sen e jag klar..å tänker att då kan jag vara hemma hela vårterminen iaf,,minst..å kan helt å hållet koppla bort skola..

Tar gärna emot fler åsikter/erfarenheter =)

• josieposie

Jo men det klart att det är skillnad om man bara har det där sista kvar och om man är helt färdig sen...