Jag fick barn efter julen, men jag var jättetrött i mitten av terminen, så trött att jag avbröt studierna. Nu blir det ju inte så för alla, så åter till frågan....Min moster fick barn under sina psykologstudier och de gjorde så att pappan var hemma på föreläsningarna och kom med bebisen för amning i pauserna.
Jag förstår själv inte hur man kan vilja ha med en bebis för att plugga på skolan, är det inte föreläsningarna som är de releventa och där är det väl viktigt att det inte finns en bebis som skriker? Jag har aldrig sett en enda bebis på vårt universitet, men en tjej i planerarstadiet frågade faktiskt vår kursledare i början av terminen om det var okej att ta med bebisen och han svarade att det hade han aldrig varit med om, men att det får de isådanafall besluta om senare ifall det blir aktuellt, så det verkar inte vara någon självklar rättighet att ta med en bebis i skolan, inte på mitt universitet iallafall.
Nu finns det ju bebisar som sover mkt och så, men min erfarenhet är att det lätt blir ett stressmoment att både lyssna, skriva och t ex amma/trösta samtidigt. Jag hade därför föredragit att åka till skolan utan bebis och istället intensivpluggat själv medan pappan tog hand om barnet