• cid

få barn mitt i en termin..

Med så kort tid kvar så fixar du det!
    Jag fick min dotter i April och läste färdigt till sommarlovet med henne med i skolan. Sen hade jag ledigt under sommaren och fortsatte skolan själv nu i höst!
    Sänk din krav så mycket som möjligt, det räcker ju att man blir godkänd! Om du läser på distans antar jag att du kan arbeta när du vill. Se till att vila ordentligt så att du orkar att plugga och gör det lite då och då. Passa på som mest när bebisen (förhoppningsvis) har längre sovstunder. Är pappan ledig medan du har skolarbetet? Se då till att skicka iväg dom på långpromenader, på så sätt vet du att du garanterat har en viss tid på dig att plugga, det gör att man arbetar lite mer effektivt, tyckte jag i alla fall.
    Hmm...ja, det är nog de tips jag har just nu...
    om du undrar nåt så är det bara att fråga!

• cid

fimp: varför är det respektlöst mot barnet, henne själv och omgivningen?
    Fasen vad respektlösa de allra flesta människor i denna världen som kallar sig pappor måste vara då...

• cid

Varför behövs mamman mer än pappan rent fysiskt?

Och vad är det som är respektlöst när man har bebisen med sig till skolan?
    Det är klart att det KAN vara det mot de andra i klassen, men att generallisera och säga att det ÄR så känns ju lite väl överdrivet.
    Tror inte att någon upplevde det som respektlöst i mitt fall, jag var i skolan de gånger jag kände att jag och min dotter orkade det, när hon var med hade jag henne antingen sovandes i vagnen eller nära mig i en sjal. Eftersom bebisen är så liten så sover h*n, och om h*n skulle låta så får man väl gå ut därifrån?

Svar på tråden få barn mitt i en termin..