Ja, han har "ballat ur" ett antal gånger så till slut blev jag så rädd att jag polisanmälde honom...
Dock verkar det bara göra det hela ännu värre (verkar trigga honom att på något sätt försöka "hämnas mig"?), och på ngt konstigt sätt lyckas han vända även det emot mig, inte minst i samtalen med fam rätten.
Och jag ville ju bara att han skulle sluta med vad han gjorde som var helt fel och som skrämde mig. Så att han inte skulle våga fortsätta. Polisen rådde mig att anmäla även om bristen på tillräckliga bevis... Dock har det inneburit att det hela bara tar sig nya uttryck, sådana som går ut över vårt lilla barn
(
Så vad ska jag göra... ??
Och så påstår han dessutom att jag förvägrar honom umgänge etc, något han vet är väldigt allvarligt i tex rätten men som inte alls stämmer. Och det kan han göra eftersom vi inte har ett skriftligt juridiskt bindande schema. Han säger bara att han inte är överrens med mig och därför inte vill skriva ett.
För mig handlar det inte om "att få rätt" (jag har gått vidare i livet i övrigt känns det som), utan om att vårt barn inte ska ta skada och ska kunna må så bra som möjligt situationen till trots.
Så hur ska jag bemöta honom?
Han pratar med släkt och vänner om att jag skulle vara sjuk, att jag inga vänner har kvar ..osv.
och så hotar han nu tex med att missköta vårt lilla barn om inte jag...