Rädsla för att bli sårad
vi är många som känner igen oss i det du beskriver... Här gäller det dock att ta läxan med sig in i nästa relation o lära sig undvika att bli sviken igen... det gäller helt enkelt att förstå varför man blev sviken o lurad och undvika dom fällorna en gång till...
Oftast har man ju faktiskt en ide om varför det sket sig i ett fd förhållande o visst är det svårt många gånger att ta åt sig av att det delvis är MITT fel att det sket sig... men det måste man om man ska våga ta sig vidare o in i ett nytt förhållande. O kanske är det just detta som är problemet i din sits - att det krävs en hel del jobb med sig själv som man kanske inte orkar med eller ens vill inse att man måste ta itu med?
Jag o min make har blivit sjukt sårade av våra ex som mer eller mindre drog oss vid näsan och försvann spårlöst... När vi möttes pratade vi mycket om detta o berättade vad som hade hänt och varför och vi har ju förstås också kommit på vår egen skuld i detta.. O vi har nu gått vidare o fortsatt varit öppna o ärliga med varandra o därmed skapat en unik tillit till varandra.
Det hela handlar egentligen om att bevisa det man säger - det är lätt att lova något.. men sjukt svårt att hålla det....
Så vi har sagt så - inga löften - bara handgripligheter accepteras i vårt äktenskap. Vi måste bevisa det vi säger helt enkelt... O det funkar!