Blev anmäld för nåt jag ABSOLUT INTE gjort
Fick reda på i fredags att jag blivit anmäld för en misshandel och skadegörelse efter jag PRATAT med en granne som spelade hög musik. Karln stod tom och berömde mig och sa att jag var så fin människa och god människa, och sen på det var det fyllesnack och kramkalas såklart :) Och dagen efter har han anmält mig för skadegörelse att jag haft sönder en tavla och lagit han över vänster ögonbry. Kl 2330-2400 så var störningsjouren där, och då hade han inget sår över pannan vad jag kunde se från ca 5 meters håll. Och störningsjouren borde ju också ha reagerat på det. I polisanmälan så hade det skett nån gång mellan kl 22-02. Från kl 0015 till 0200 låg jag ensam på soffan och såg på "four brothers" med M Wahlberg, och gorde det för att bara smälta allt som karln hade sagt och gjort under kvällen. Och för att inte tala om hans sambo som först kommer upp bakom mig och säger "vad snygg du är" och kysser mig på kinden för att stunden senare säga att jag skall ut :)!.
Men min fråga är nu, får man anmäla vemsomhelst, närsomhelst för vadsomhelst. Jag har haft en jävla otur för såna här personer som helt plötsligt vänt på klacken efter dem varit lugna men inte stabila i humöret. För att sen bli arga och anmäla en för det ena och det andra. Och ingen jävel tror att jag är oskyldig till allt, men jag har nu börjat spela in och ha vittnen(nyktra sådana:)) när jag gör nåt ingripande eller pratar med nån sån här person som ovan och innan.
Vad skulle du göra om du blev anklagad för nåt du visste du inte var skyldig till, som inte gick att tolka som nåt annat än oskyldig. För t.ex hot, ofredande och trakasserier är så individuella och personliga. Men misshandel kan bara vara misshandel, man kan inte slå nån mjukt eller inte alls om deras ögonbry är sprucket.