Lidköping med D
Miccca:
Nä det är ingen fara . Hade inte velat ha hem er heller om det va tvärtom
.
Miccca:
Nä det är ingen fara . Hade inte velat ha hem er heller om det va tvärtom
.
Ser att ni pratar ammning o mat. När jag ammade Alicia kunde jag de första 3-4 mån inte äta, lök, bönor, grönsaker + allt som innehöll mjölkprotein. Fick då bittert uppleva att mjölkprotein finns i typ ALLT, tom i potatischips. Med Samuel därimot kunde jag äta precis allt, jättebra tyckte jag......tills jag ställde mig på vågen. Visade ett par extra kilon som inte fanns där nät jag ammat Alicia x antal månader.
Så allt har sina fördelar....och nackdelar
Lena:
Samuel åt också som en galning, låg tom 1 "kurva" över den högsta kurvan ett tag. Alltså utanför kurvan .....Men inte gick jag ner mer för det, som jag i stort sett tagit för givet när han åt så mkt.Med Alicia gick jag ju som sagt ner, trots att hon va en riktig liten "musätare". Men, men ibland förstår man sig inte på sin kropp. Vad skönt för dig att redan vara nere på inskrivningsvikten. Jag har fortfarande 5 kg kvar o Samuel är 1 år nu.
Får ta tag i det till våren, nu känns inte riktigt som rätt tid för viktminskning .
Angyy:
Inte illa! Grattis! Några 19 kg har jag fortfarande inte lyckats gå ner
Bobbenn:
Du är så välkommen så!
Antar att du också bor/kommer ifrån Lidköping?
Är bara tvungen o titta in o beklaga mig lite! I natt vaknade jag av att Samuel började kvälja sig, sätte honom upp o då spydde han över typ hela mig o sig själv + våran säng. Så det va bara att duscha av oss 2, byta lakan o sätta på en tvätt kl 03.30 i natt. Nu är han som tur bättre. Så nu är det bara jag kvar, hoppas jag klarar mig men vågar inte hoppas på för mkt. Ska till stan i em så det skulle inte förvåna mig om det börjar på stan, skulle väl vara min vanliga otur isf!
Hur hade ni det på fikan då? Vilka var ni?
Hej hej töser!!
Hur har ni det? Jag har vart riktigt ambitiös o gjort julgodis i kväll. Choklad-doppade marsipankulor+ jorgubbskulor och chokladkola. Har även "garnerat" papparkakshjärtan med kristyr till Alicias kalas, tyvärr inte det vackraste men men...
Kanske en dum fråga men marsipanen borde väl hålla till jul om man har den i en burk i kylen? Brukar göra marsipangrejer varje år men kan inte komma på om jag brukar göra de närmare jul...
Nån som vet?
Nu har vi också kommit hem från luciafirande!
Ska sätta igång o baka glöggbollar nu, har ingen vidare lust men det är lika bra att få gjort det.
Clem:
Vi ska ha kalas i morgon på hennes födelsedag.
Bobben:
Jag vill också kika hos dig!
Vad händer i dag då?
Miccca:
Glöggbollar gör man på samma sätt som man gör chokladbollar fast man byter ut kaffet mot glögg. Kan medge att de va ingen höjdare precis. Jag älskar glögg men glöggbollar var en smak för sig. Gjorde 50 vanliga chokladbollar o 50 glöggbollar till i morgon. Tänkte först slänga glöggbollarna men skiter i det o bjuder på dem ändå. Kanske finns nån som gillar dem...
Bobben:
Nu kom jag in!
Vilka underbara bilder från Egyptien.
Isak:
Jag har recept på en jättegod microkola med chokladsmak. Den är superlätt att göra.
Lena:
Jag gör oftast allt på kvällarna när barnen lagt sig. Jag är en kvällsmänniska så fram vid nio-tiden har jag som mest energi. Värre är det på förmiddagarna, då sitter jag gärna (o ofta) o segar framför tv:n.