Cypern?!?! Bra, dåligt?
Nån som har vart i cypern och kan tipsa lite om hotell, resmål, att göra mm?
Nån som har vart i cypern och kan tipsa lite om hotell, resmål, att göra mm?
Vi är inte säkra vilket som är bäst av fig tree bay och ayia napa men fig tree bay hade inte samma hotellutbud kanske?
Fig tree bay har ju hur många hotell som helst! Kolla alla resebolags utbud. Jag skulle inte åka till ayia napa, möjligtvis lite utanför då. Men då måste man ju kanske åka en bit så fort man ska äta eller hitta på nåt. Man vill ju inte vara låst till bara sitt eget hotell.
Har också varit på Nausicaa beach (inte bott där) och det är väldigt fint! All-inclusive är inget för mig för jag gillar att gå ut på olika restauranger, men själva hotellet och området är riktigt nice.
Första gången jag var på cypern bodde jag på Maistrali i Fig tree bay, det ligger bredvid Blue Village Nausicaa beach och är jättebra och billigare än nausicaa. Bra läge vid änden av stranden.
epic
aha okej
fig tree bay låter som ett bra resemål men tyvärr är det jätteuppbokar
Uppbokat redan till nästa sommar? Vi bokade inte förrän kring jul och åkte i juni i år, då hade vi rätt många hotell att välja på. Har du kollat alla de vanligaste resebolagen?
epic
jepp har kollat apollo, ving, fritidsresor...den finns inte alls många resor kvar om man vill till fig tree bay
TS: Jag rekommenderar Ayia Napa! Jag och min mamma har varit där åtskilliga gånger och det finns riktigt bra hotell i utkanten av Ayia Napa. Vi har bott på östra sidan upp mot bergen och det har varit helt underbart! Vi har inte alls störts av det "vilda" nattlivet. Mysig stad dagtid och inte långt att åka om man vill in till t ex Larnaca och shoppa.
lillabus81: Men det beror kanske på att de inte har släppt alla sommarens resor än? Är det inte fortfarande bara "förhandsutbudet" som släppts?
Jag gillade Nissi Beach bättre än Fig Tree. Jag tyckte Nissi var barnvänligare.
www.iriscottages.net/Nissi-Beach-Ayia-Nappa-web.gif
Vi har varit på Sunwing resort Sandy Bay 2003 och 2006, hur barnvänligt och bra som helst, jättefint poolområde och nyrenoverat för något år sen.
nynni
det låter ju hur bra somhelst
Vi funderar på om vi inte kanske ska åka dit ändå.