• cegermyran

ricinolja

Hur mycket ricinolja kan man dricka inför förlossning?
    Är det bra eller dåligt.
    Någon som fått igång sin förlossning på detta viset???

• Svar på tråden ricinolja
  • Ananaspaj

jag har hört att det kan gå så illa att barnet dör faktiskt, ddet blir fruktansvärda pinvärkar som kanske inte ger resultat alls. Stressande för barnet...sen om det drar igång ppå riktigt så är risken att det går för fort och mamman rämnar i underlivet.

Läs i mitt förra inlägg ( nr 5 ) VAD riciolja faktiskt är och tänkt att användas till...

• Buffa

Har det blivit någon bebis än?

Undrar nyfiken i en strut

• Hanna36

Ricinolja kan vara direkt livsfarligt för barnet! Jag fattar inte att man än idag vågar ens att prova det! idag är vi så upplysta och vet riskerna med att ta ricinolja för att få igång en förlossning.
    Min mammas väninna tog det för att få igång sin förlossning. Det gick alldeles för fort, och bebisen dog.
    Hon var lite äldre, och hade längtat efter barn i många år.. hon fick aldrig något mer barn efter den händelsen heller.. hur vågar man chansa??

• Sesamfrö

Jag tof ricinolja för att få igång värkarna. Och då visste jag inte att det var farligt så det gör jag inte om igen! Mina värkar gick inte igång och inte bajseriet heller Men det smakar faktiskt åsna som nån annan skrev här.. Usch ch fy.. Det va de vidrigaste jag smakat...

• Little Bouncy

Min mamma har tagit recinolja med 4 av sina 5 graviditeter och det gick hur bra som helst.Ja det kan gå lite fort och det måste man vara medveten om,att kroppen kanske inte hinner med.Hennes förlossningar har startat inom två timmar efter hon tagit det..
    Själv har jag bf imorgon och har han inte kommit ut inom någon vecka blir det nog svårt att motstå.Om jag går över tiden kommer min mamma stå där med oljan och en burk lättöl...

• cegermyran
    Buffa skrev 2007-10-09 19:20:44 följande:
    Har det blivit någon bebis än?Undrar nyfiken i en strut
    Hon ligger på förlossningen nu,så nu är det bara att vänta och se.
  • Fru Bryngelsson

Jag tror att det handlar lite om dosering i de flesta fall..
    Många är nog mkt desperata när de tar till detta och tänker att det är lika bra att ta "lite" extra så att det verkligen sätts fart.
    Basilikate och hallonbladste har jag druckit nu och det händer nada!!
    Kan lova att om lillan ligger med huvudet neråt på fredag ska jag springa hem och ta två matskedar ricinolja! För nu orkar jag inte med fler försök att vända henne osv.
    Men som sagt ska först se så att allt är klart..

• 0Love0

Både mamman och barnet kan bli uttorkade,inget bra alls

• Fru Bryngelsson
    cegermyran skrev 2007-10-10 08:21:57 följande:
    Hon ligger på förlossningen nu,så nu är det bara att vänta och se.
    Blev det bebis???
  • Little Bouncy

Min mammma köpte hem oljan igår...Man ska ta en matsked tillsammans med en flaska lättöl.Är själv på bf+1 i dag...Väntar nog lite till men händer inget innan helgen är slut får det nog bli i alla fall en halv matsked..

Svar på tråden ricinolja