ricinolja
Hur mycket ricinolja kan man dricka inför förlossning?
Är det bra eller dåligt.
Någon som fått igång sin förlossning på detta viset???
Hur mycket ricinolja kan man dricka inför förlossning?
Är det bra eller dåligt.
Någon som fått igång sin förlossning på detta viset???
Skit i oljan tjejer!! Det är inte bra å inget en bm skulle rekomendera. Tvätta fönster eller knäskura golv i stället
skit jobbigt att gå över tiden det vet jg åxo men bebben knske inte är riktigt redo att komma ännu så håll ut....
//Millan
Varför ska hon låta bli nästa gång?
Vad var det som inte var bra med oljan?
Det är ju vanligt att man får sätta igång efter att vattnet gått.
Hur stor dos tog hon?
Än är jag inte så desperat att jag tänker prova men om jag går över tiden så kommer jag med all säkerhet att göra det.
Glömde ju
GRATTIS till barnbarnet
Grattis till barnbarnet!!
Nu har jag nått den gränsen att jag var så desperat att jag tog oljan!
Det hände INGET! Inga toalettbesök ens!! 2 msk tog jag... Nada, hon är där för att stanna!!
Jag vill också passa på att varna för ricinoljan. Många tror på fullt allvar att den skulle kunna hjälpa till, men för de flesta blir det ingen förlossning utan bara obehag.
Dricker man ricinolja får man liknande symtom som vid en kraftig maginfluensa, och smärtsamma sammandragningar då livmodern drar ihop sig till ingen nytta. Livmodern retas nämligen av att tarmarna kommer igång, och inte för att bebisen är på väg att födas. Ricinolja kan naturligtvis, i få undantagsfall, göra att värkarbetet startar men med en katastrofal följd. Förlossningen kan gå för fort och mamman riskerar att inte hinna med, eller in till BB.
Det finns ett par fall där mammor som testat ricinolja nästan har, eller har, förlorat sina barn pga av för snabb förlossning.
www.babyornot.se/menupage.php/uid/226
Så less kan man inte bli att man riskerar livet på sitt ofödda barn!
Man måste dricka en flaska lättöl också... Du kan inte bara ta ricinolja..En matsked ricinolja och en flaska lättöl.Det har laxerande verkan och man brukade ge det till gravida på sjukhusen förr i tiden.Alltså ett gammalt beprövat trick som skyndar på förlossningen.Det kan gå så fort att kroppen inte riktigt hänger med... På min mamma har det startat inom två timmar varje gång.Är på bf+5 i dag och min mamma tjatar på mig att i alla fall ta en halv matsked.Får se hur jag gör..
Orsaken till att man INTE ska ta ricinolja för att sätta igång förlossningen är att ricinolja sätter en megafart på magen, vilket gör att man får kraftig diarre; vilket i sin tur kan göra att vattnet far och att navelsträngen kommer ut tillsammans med vattnet.. Ifall att inte barnets huvud e jättelågt och fixerat, då slippper ju förstås inte navelsträngen ut..
Ricinolja är bara bluff! Nu har det gått åt en hel flaska och ALDRIG har jag varit hårdare i magen!!!
Igår tog jag en msk olja med en lättöl, inget har hänt!! Inte ett enda toalettbesök!!
Nu ger jag upp alla dessa försök!!
Men ricinolja är inte ett tips jag kommer att föra vidare...
Men varför äns ta oljan för ??? Jg fattar inte varför man är villig att utsätta sin kropp mage / bebbe för det ???
//Millan
tog Ricinolja i går men det hände ingenting. behövde inte änns gå på toa. nu har det gått 19 tim sen jag tog det och det har fortfarabde inte hänt något. har gjort ett nytt försök nu men jag förväntar mig inget.
Jösses, vilken galen tråd. hemskt. Förfärlig. Ricinolja. Bensin kanske e bättre nästa gång?