Inlägg från: Oväntad Efterlängtad |Visa alla inlägg
  • Oväntad Efterlängtad

Pappa i juni 2008

Tösen mådde dåligt en helg och kräktes på måndagen...pluset på stickan kom direkt! Minipiller kanske inte är så säkert ändå...

Så vi har BF 7/6! Wohoooooo!!!

• Oväntad Efterlängtad

Tack! Alltså, allting kändes så otroligt så vi gjorde ett till test en vecka senare...lite för att jag skulle få se det också eftersom jag var på jobbet när tjejen testade första gången (ångrar bara att jag inte spelade in när hon ringde efter testet...snacka om underbart chockad och förvånad hon var!!!)

Vi har tid hos BM 13/11. Jag ska tvinga till mig UL-bilder! Åhh, kan inte tiden gå fortare!!!

• Oväntad Efterlängtad

Grattis Ravas Sambo! Det viktigaste är ju att ni båda vill!

Det går säkert att ordna så att du får vara mer tid med din sambo och ert barn! Du lär om inte annat älska helgerna!

• Oväntad Efterlängtad

Hörni! Jag har börjat klura på det här med föräldraledighet och...som en ansvarsfull blivande pappa...på ekonomin. Jag vill ju vara pappaledig och gärna mycket. Men det blir bra mycket mindre pengar kvar i plånboken då.

Är jag för tidigt ute eller har ni också tänkt på sådant?

• Oväntad Efterlängtad

Det suger ju rätt ordentligt....så klagas det på att farsor inte tar ut mer pappaledighet. Konstigt när det kostar tusenlappar mer i månaden om den som har högst lön tar ut ledighet. Tyvärr är det ju oftast männen som har högst lön vilket i sig är grundproblemet men som slår tillbaka på detta sättet.

Jag skulle så gärna ta 50% av ledigheten! Får skita i den där Urban Jungle-barnvagnen, köpa något begagnat skit istället och ta en extra ledig månad!

• Oväntad Efterlängtad

Grattis Mange och PTB! Har chocken lagt sig än?

Amstaff loco, det här med bubbelplast i kundvagnen lät ju som en idé! Hur säljer vi in den hos våra respektive?

• Oväntad Efterlängtad

Grattis till er Le0! Jag hoppas den håller sig inne så länge som den ska! För mig får du gärna vara med i "vårt gäng" på denna forumtråden ändå!

• Oväntad Efterlängtad

Hepp! Vi hade första besöket hos barnmorskan idag! Eftersom jag var "lite" nervös ringde jag redan igår och pratade med dem för att får veta vad vi skulle få göra där. De var jättetrevliga och mycket bra på att ta hand om mina frågor!

Även idag under besöket så fick jag många direkta frågor och allt jag kom med togs med stor omsorg och på största allvar! Mycket trevligt! Fast...jag var enda killen där trots att väntrummet var välbesökt!

Men en rejäl brasklapp har jag till våra jävla politikers besparingar! På grund av dessa har de på MVC varit tvugna att prioritera och dra in pappagrupperna! Så första föräldragruppsmötet, som brukar vara uppdelat i separata pappa- och mammagrupper, blir endast för mammorna!

Detta gäller en gång för sen blir det gemensamma träffar. Varför i hela friden vi pappor INTE är välkomna första gången kan jag inte begripa! Det är ju VÅRT barn även så tidigt som i vecka 20 då mammorna kommer få träffas?! Vad är det för hemligheter som vi pappor inte får vara med på?

Men det är ju klart. Vi ska ju sköta våra jobb och försörja familjen. Inte lägga oss i kvinnogörat med ungarna!

• Oväntad Efterlängtad

Hepp! Berättade i en annan tråd, men ni kanske inte läser den så: Var på UL som del i ett KUB-test. Har lite speciella anledningar som gör att vi var mycket angelägna att ta detta test.

Men den lille krabaten, 53 mm från ändan till hjässtoppen, sprattlade som tusan och mår enligt experten bra! Helt underbart! Bildbevis kommer ikväll! (...och jag lovar! Man kan tycka att en sån där lite suddig siluett är jättesöt!!!)

• Oväntad Efterlängtad

Tråkigt att höra. Hoppas du får anledning att komma in i en liknande tråd lite senare då!

Svar på tråden Pappa i juni 2008