• Killen

Pappa i juni 2008

Idag fick vi ett + på stickan....!! Helt underbart, vi ska få ett barn till. Svårt att fatta men helt underbart.

Jäkla frögurga till fru..;)

Tog tydligen på första försöket.. vilken härlig känsla.

Vi hade mys på onsdagen och på lördagen kände hon sin ägglossning (hon har alltid känt sina äl) så dom små rackarna är långlivade oxå.

Någon mer som ska bli pappa i juni 2008?

Mvh Killen

• Svar på tråden Pappa i juni 2008
  • Amstaff loco

kanon ju att båda e med på noterna.. får man fråga va du pluggar till?

• Amstaff loco

Oväntad Efterlängtad: Grattis! hehehehe ja du de samtalet glömmer man aldrig jag va ute å skotta snö å tjejen kom ut å sa att jag skulle komma in, (glömde att vi hade köpt en clear blue precis innan).. men jag blev irriterad å sa att jag får väl för i h*lvete skotta färdigt först, när de då slog mig ! j*vlar vilken fart jag fick, slängde skyffeln å innanför dörren for man å där står hon å bölar å säger att jag skall bli pappa! ja va säger man fatta nada, så de tog ett tag för en att förstå att man skulle bli förälder.. bästa som har hänt!! å nu e man där igen

• Oväntad Efterlängtad

Grattis Ravas Sambo! Det viktigaste är ju att ni båda vill!

Det går säkert att ordna så att du får vara mer tid med din sambo och ert barn! Du lär om inte annat älska helgerna!

• Ravas sambo

Amstaff loco skrev 2007-10-17 19:09:03 följande:

kanon ju att båda e med på noterna.. får man fråga va du pluggar till?
    Läser på Militärhögskolan!
  • Ravas sambo

Oväntad Efterlängtad skrev 2007-10-17 19:15:31 följande:

Grattis Ravas Sambo! Det viktigaste är ju att ni båda vill! Det går säkert att ordna så att du får vara mer tid med din sambo och ert barn! Du lär om inte annat älska helgerna!
    Tack så mycket, jag kan lova att helgerna är redan nu efterlängtade och mer efterlängtade kommer de bli. ;-D
  • Amstaff loco

Ravas sambo: Du skojar!! shit va sköj, ja en annan har ju bara gjort lumpen men de va klart en av de bästa tiderna i ens liv! jag låg på Amf4 i gbg vart låg du inne? ..

• Ravas sambo

Amstaff loco skrev 2007-10-18 08:56:00 följande:

Ravas sambo: Du skojar!! shit va sköj, ja en annan har ju bara gjort lumpen men de va klart en av de bästa tiderna i ens liv! jag låg på Amf4 i gbg vart låg du inne? ..
    Kul, jag låg ute på Livgardet i Kungsängen, Stockholm.
    Tyvärr verkar inte det man säger om livgardister stämma på mig; "Lite finare, lite bättre, lite mindre straight!"
    Jag har ju uppenbarligen fått till det med en helt underbar tjej.
  • Oväntad Efterlängtad

Hörni! Jag har börjat klura på det här med föräldraledighet och...som en ansvarsfull blivande pappa...på ekonomin. Jag vill ju vara pappaledig och gärna mycket. Men det blir bra mycket mindre pengar kvar i plånboken då.

Är jag för tidigt ute eller har ni också tänkt på sådant?

• Amstaff loco

jag kan inte vara hemma med tanke på att jag driver eget, visst kan jag men som sagt money talks!

• Oväntad Efterlängtad

Det suger ju rätt ordentligt....så klagas det på att farsor inte tar ut mer pappaledighet. Konstigt när det kostar tusenlappar mer i månaden om den som har högst lön tar ut ledighet. Tyvärr är det ju oftast männen som har högst lön vilket i sig är grundproblemet men som slår tillbaka på detta sättet.

Jag skulle så gärna ta 50% av ledigheten! Får skita i den där Urban Jungle-barnvagnen, köpa något begagnat skit istället och ta en extra ledig månad!

Svar på tråden Pappa i juni 2008