Samlare
Hej!
Kommer ni ihåg när man var liten och samlade på massa saker? Jag samlade på en del typiska grejer som luktisar (klistermärken man skrapar och luktar på), suddgummin och brevpapper. Sen hade jag några udda samlingar av kolapapper och, hör och häpna, sockerbitar! Vi reste ganska mycket när jag var liten så jag plockade med mig såna där små socker- och saltförpackningar som finns på hotell och matställen.
Min tre år äldre bror samlade på ölburkar, tändsticksaskar, mynt och frimärken. De två senare har han kvar eftersom de är av värde fortfarande. Själv har jag nästan inget kvar av alla mina små samlingar Bara ett enstaka häfte med utnötta luktisar. Det enda jag samlar på nu som vuxen är studieskulder och prydnadskatter
Har nog ett 50-tal!.....katter alltså, inte studieskulder (även om jag pluggat mycket)
Nu undrar jag hur det står till med samlandet där ute i landet? Har någon sparat sina gamla barndomssamlingar? Samlar ni fortfarande? Har ni spännande udda samlingar eller prisvinnande kompletta? Vill höra era historier!