Ni som gjort hinnsvepning!
Kan ni berätta vad som hände efter att de gjorde det på dig och kom förlossningen igång eller hände ingenting.
Jättenyfiken då min läkare gjorde det på mig idag!
Berätta allt!
Kan ni berätta vad som hände efter att de gjorde det på dig och kom förlossningen igång eller hände ingenting.
Jättenyfiken då min läkare gjorde det på mig idag!
Berätta allt!
Ingen som har erfarenhet? Tycker var och varannan pratar om det
Jag har gjort hinnsvepning under mina graviditeter.
Första gången så satte värkarna igång dagen efter vid kl.12.00 (slemproppen gick vid kl.09.00), min dotter pluppade ut ca.17 timmar senare.
Andra gången så satte värkarna också igång dagen efter och ca.5 timmar senare så kom min son.
Tredje gången så fick jag massor med förvärkar och slemproppen kom, men jag hann göra ytterligare två hinnsvepningar till innan det satte igång på riktigt, och då var det två dagar efter den senaste hinnsvepningen. Under dessa 3 veckor så hade jag massor med förvärkar och slemmisen kom lite då och då.
Lycka till!!!
gjorde en i måndags, idag kom slemproppen, har lite ont då och då :)
får se vad som händer _:D
Åh vad spännande!
Kände ni av ngr värkar direkt efter själva svepningen?
Jag fick sitta med ctg remsa och det noterades värkar där och de har fortsatt att sitta i sen dess. Det är som en mensvärk som är lite kraftigare som kommer och tonas upp för att sen tonas ner och försvinna.
Vad är hinnsvepning och när gör man det?
Jag har varit uppe på specen idag och ist för att sätta igång mig vilket de inte vill, så gjorde läkaren så att han drog i livmodertappebn och förde upp ett finger i öppningen och rörde om. Detta kan tydligen sätta igång förlossningen. Jag hoppas iaf att det skyndar på det hela!
Anledningen är att jag har haft sån värk i kroppen de senaste veckorna och kan inte sova och därför så gjorde han det på mig.
Jag undrar också- varför gör man hinnsvepning? Är det bara när man gått över tiden?
Jag gjorde det innan bf datum. Jag bad om det och fick göra det. Första barnet så var det dagen innan BF, andra barnet var det 9 dagar före BF och tredje baarnet så fick jag göra det 3 veckor innan BF.
Men jag tror de bara gör det om livmodertappen är mogen och mjuk och om man är lite öppen...
Min läkare svepte hinnorna i hopp om att starta förlossning i v 35 då jag var så dålig. Efter 24h var han ute, det gick fort! Värkarbetet kom i gång sent så på ngn timma födde jag barn!
Maddson, så det var bara hinnsvepningen som gjorde att din förlossning startade, tänkte om de gjorde ngt annat också?