• Anonym

Okay att pojkvän skriver till andra tjejer?

Hej jag har en fråga som jag inte vet om jag kanske överreagerar på. Jag är ihop med min pojkvän sen 2 år tillbaka och häromdan såg jag att han skrev till en tjej att hon såg bra ut, på någon sida där man lägger ut bilder på sig och kan rösta på andra.

Ska jag säga till honom att sluta med det eller är det för mycket? Vet ju att han älskar mig egentligen.

Hur hade ni gjort? Blir ni sura över en sån sak?

• Svar på tråden Okay att pojkvän skriver till andra tjejer?
  • Anonym

Hej!

Jag tycker inte Du ska se det som ett problem! Min sambo får gärna skriva eller säga till andra tjejer att de ser bra ut bara han visar att han tycker om MIG också.

Så jag tycker inte Du ska vara sur över det!

• Anonym

Jag kan säga att jag då blir sur. Man får ge folk komplimanger, man får ha tjejkompisar om man är kille och har tjej men det finns gränser! Man får ju ge komplimanger åt folk men komplimanger som att någon är duktig eller så där. Men att ge komplimanger till någon brud om hennes utseende är på något vis fel. Så tycker både jag och min sambo. Men det är ju förstås hur man gör upp i ett förhållande.
    Men se det som så här. Om det inom dig någonstans känns att det är fel, att det har sårat dig på något vis säg till om saken så det inte behöver hända igen. Viktigaste är ju att man litar på varandra och kan tala med varann. Man måste veta var man har varann och vad som kan såra den andra. Så tala du med din kille och säg som det är!

• Anonym

Eftersom du såg när han gjorde detta är det ju inget han smyger med eller har några problem med att visa dig eller hur? Varför ska man inte få kommentera bilder och skriva till andra att de ser bra ut? Jag och min kille sitter ofta och diskuterar både tjejer och killars utseende och det betyder inte att vi inte älskar varann.

• Anonym

I en sådan här fråga är det inte någon annan som kan ge dig ett svar. I en sådan här fråga måste man alltid söka i sig själv efter svaret. Vad tycker DU själv är rätt eller fel och diskutera det med din pojkvän. Känns något dåligt för dig måste han ju få veta det så ni kan diskutera om saken. Om någon annan säger dig att det här inte skall vara något problem eller att du inte skall se något fel i det här så hjälper det knappast dig något mer, ifall du ändå känner det som någon sorts svek.

Nej du, känn bara efter inom dig själv. Vad är rätt eller fel för dig och tala med din partner!

• Anonym

Trådstart här...

Nej han visade inte mej det öppet, det var jag som "snokade" och såg det. Han ser det som att det hela är på skoj och menar inget med det säger han. Vi har alltså pratat om det nu.

Jag tycker det känns lite olustigt att detta förekommer, men ville veta vad ni tycker om detta? Det kanske inte är nåt att haka upp sig på menar jag.

Förövrigt är det rätt mycket saker som vi tjafsar om så jag vill inte ta upp mer saker...

• Anonym

Hej!
    Om situationen var tvärt om, dvs att DU skrev till killar och sa att de såg bra ut m.m, hur tror du HAN skulle reagera då?? Jag tycker inte man ska göra sånt som man själv inte vill att ens partner ska göra...

Jag själv skulle bli både arg och ledsen om min kille satt och skrev till andra tjejer utan att säga nåt till mig.

Kram A

• Anonym

Nu är det trådstart igen... Såg igen att han skrivit till en tjej att hon var snygg och fick en 10-poängare av honom.... såå töntigt... o tjejen som så klart blev smickrad skrev tillbaka till honom o han skrev igen att hon var söt och fick 10 p till.... fan va ledsen jag blir på honom. Vet inte om jag ska säga nåt när han kommer hem.

Vi har pratat om detta mycket nu men han säger att det är på skoj och att han inte tänker sluta för att jag vill det. Men nu har han skrivit till en del tjejer, av det jag vet, hmm.... FAN!!

Ska man blir sur eller är det ok?

• Anonym

Trådstart igen...

Ingen som har tips eller råd? Min kille kommr snart hem och jag vet inte om jag ska skälla ut honom eller inte?? Eller om jag ska strunta i det....

Hjälp....

• Anonym

Att skälla ut killen är kanske att ta i, men diskutera det och säga vad du tycker och tänker är ju helt okej. Och som nån tidigare skrev, vänd på det och fråga vad han hade tyckt om du gjorde som han.

Jag hade tagit illa vid mig tror jag om det visat sig att min sambo skrivit så till en annan tjej.

• Anonym

Han skulle inte bry sig om jag skrev till en annan kille för han vet att det isåfall bara är "på skoj" och att jag inte menar nåt med det, som han...

Svar på tråden Okay att pojkvän skriver till andra tjejer?