Resursbank???
Kan man handla med kreditkortet vart som helst? Eller är det bara anslutet till butiken man ansökte i?
Kan man handla med kreditkortet vart som helst? Eller är det bara anslutet till butiken man ansökte i?
Vet inte, förstod aldrig det, men min bank började skratta när de såg allt resurs tog betalt för. SKITBANK, bara problem enligt mig.
De är dåliga på att skicka fakturor men grymma på att skicka påminelser, lite konstigt tycker jag.
Bättre med kreditkort hos en "vanlig" bank.
Jo men det är en bra bank om man väljer att betala av på den räntefria tiden... Sen är ju räntan skyhög om man lägger upp en låång avbetalningsplan...
Ja man kan handla med kreditkortet vart som helst, iaf enligt papprena man får hem med kortet och om det är anslutet till typ visa eller mastercard el. liknande
Ok. Ja för jag har ingen betalkod eller dylikt. Man handlar alltså med kortet + leg.
Nja vet inte om jag tycker fakturorna är svåra att läsa, framgår klart och tydligt att man får betala för allt som går att betala för
Ja, om man väljer den snabba avbetalningen är det ju bra eftersom det är räntefritt, men för mycket klödd för mig .
Det kanske blir svårtolkat om man handlar mycket med kortet eftersom man får upp nya avbetalningar varje gång.
Beror på vad det är för kreditkort du har. Nu finns ju även dessa kort som är anslutna till mastercard och visa och de kan man väl handla på var som helst, i alla butiker som tar kort. Är kortet det så tror jag mastercard o visa-symbolerna syns på kortet. Jag har inget sånt kort men har fått erbjudande om att skaffa ett i brevlådan.
Jag har ett resurskort från onoff och det kan man inte handla på i vilken butik som helst. Bara de butiker som är anslutna till resurs bank... de butiker (förutom onoff) som jag handlat i med det kortet är bla leksaksmagasinet, siba och babyproffsen... även hos databutiken.com kan man hadla med det kortet (mailade o frågade). Tror att det alltså går hos alla butiker som erbjuder avbetalning genom resurs bank.
Anonym (Linda) skrev 2007-10-10 15:00:40 följande: