Resursbank???
Kan man handla med kreditkortet vart som helst? Eller är det bara anslutet till butiken man ansökte i?
Kan man handla med kreditkortet vart som helst? Eller är det bara anslutet till butiken man ansökte i?
Jo men det är en bra bank om man väljer att betala av på den räntefria tiden... Sen är ju räntan skyhög om man lägger upp en låång avbetalningsplan...
Ja man kan handla med kreditkortet vart som helst, iaf enligt papprena man får hem med kortet och om det är anslutet till typ visa eller mastercard el. liknande
Ok. Ja för jag har ingen betalkod eller dylikt. Man handlar alltså med kortet + leg.
Det kanske blir svårtolkat om man handlar mycket med kortet eftersom man får upp nya avbetalningar varje gång.
Anonym (Linda) skrev 2007-10-10 15:00:40 följande:
Jo jag har ringt till en butik i dag och kollat. Hon verka inte fatta någonting och sa "ja det är väl ett kreditkort så det gäller väl" Väl sa jag? "ja det ska det väl göra"... hmm.. ja krångligt det här...
Undrar om det gäller på JC
Jag ringde till Resursbank och frågade om JC. Det gällde på vissa JC butiker i Sverige, men just i min stad hittade han ingen info. Så han sa bara "prova" så får du se. Jag tycker det verkar vara väldigt dåligt med info om vart kortet gäller. Både hos butiker och hos själva banken.
Men är inte alla krediter på avbetalning.. Köp nu, betala sen.
Ja det funkar på det flesta stora varubutikerna.