Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

Resursbank???

Beror på vad det är för kreditkort du har. Nu finns ju även dessa kort som är anslutna till mastercard och visa och de kan man väl handla på var som helst, i alla butiker som tar kort. Är kortet det så tror jag mastercard o visa-symbolerna syns på kortet. Jag har inget sånt kort men har fått erbjudande om att skaffa ett i brevlådan.
    Jag har ett resurskort från onoff och det kan man inte handla på i vilken butik som helst. Bara de butiker som är anslutna till resurs bank... de butiker (förutom onoff) som jag handlat i med det kortet är bla leksaksmagasinet, siba och babyproffsen... även hos databutiken.com kan man hadla med det kortet (mailade o frågade). Tror att det alltså går hos alla butiker som erbjuder avbetalning genom resurs bank.

• Anonym (Linda)

Ja, det är ju inte så lätt o veta... Men är det nåt speciellt man vill köpa och undrar om en speciell butik så kan man ju komma om butiken har en hemsida... där brukar stå om de erbjuder avbetalning genom resurs. Annars får man väl ringa butiken o fråga ... mio o guldfynd erbjuder också resurs-avbetalning så jag tror att mitt onoffkort funkar där. Ringde o frågade på guldfynd men hon jag pratade med visste inte men hon trodde att det gick. För om jag har fattat det rätt så ska det alltså funka i alla butiker som erbjuder avbetalning genom resurs bank!!!

• Anonym (Linda)

Inte en aning... men jag har svårt att tro det. Hör nog inte till vanligheten att vanliga klädbutiker erbjuder avbetalning. Jag tror det är mer butiker som säljer lite större dyrare saker som typ: radio tv, data, möbler, barnvagnar, cyklar och sånt som erbjuder avbetalning... och även då vissa guldsmedsaffärer (jag har hittat två). Kollade JC:s hemsida men hittade ingen info där men jag skulle tippa på att dom inte gör det. Isåfall hade dom nog vetat det när du ringde. En butik som erbjuder avbetalning brukar veta om det. Är det ett sånt resurskort som jag har så är det ju inget vanligt kreditkort utan ett kort som endast funkar i de butiker som erbjuder avbetalning genom resurs bank. Vet inte hur du formulerade frågan men fråga rakt och enkelt. Kan man handla på avbetalning hos er? Svarar dom nej så går det inte. Svarar dom ja så fråga om det gäller genom resurs bank?

• Anonym (Linda)

Jo men just dessa resurskort fungerar endast om butiken har ett avtal direkt med resurs bank. Funkar inte riktigt som ett vanligt kreditkort. De butiker som man kan använda detta kort i brukar gå ut med att dom erbjuder avbetalning genom resurs bank.
    Som tex såhär:

www.mio.se/Kundservice/Mio-Delbetalning/

www.guldfynd.se/page.jsp

www.babyproffsen.se/2007/html/babykort.asp

www.datorbutiken.com/se/Navigation/PaymentResursInfo.aspx

• Anonym (Linda)

oj, vet inte vad som hände med sista länken... skuumt

Svar på tråden Resursbank???