• Vanna

Hjälp! Klassiskt namn till pojke???

Hej!

Vi har nu funderat på bebisnamn i flera år och har en hel drös flicknamn på lager. Men inte ett enda pojknamn!!! Det är lite dumt, eftersom vi tror att det blir en pojke.

Vi letar efter ett klassiskt pojknamn, ett enkelt och inte för långt. Vårt efternamn är nämligen långt och krångligt så det räcker. Vill gärna att namnet ska fungera internationellt. Våra "plan-B-namn" är Isak och David, men är ändå inte överens.

Vi har letat och läst överallt, utan att hitta något... Detta är vårt sista hopp... Har ni några förslag? Blir jätteglad i så fall!

• Svar på tråden Hjälp! Klassiskt namn till pojke???
  • systernegativ

jag gillar namnet Erik, det är kort, klassiskt och kraftfullt. Fast det beror förstås på vad man heter i efternamn också...

jag tycker också det är svårt med killnamn...

• bozzini

De gamla kunganamnen som Carl, Oscar, Erik och Gustav är väl klassiska och borde funka utomlands.

• Fille Fjonkan

Mina brorsöner har enkla, fina och inte för långa namn; Gustaf, Holger (man kan behöva vänja sig vid Holger ett tag innan man gillar det ) och Edwin

Själv gillar jag långa och/eller krångliga namn bäst, men några förslag är Albin, Justus och Vilhelm. Håll till godo

• Vanna

Ja, visst är det svårt med killnamn! Jag förstår inte varför. Tack för era förslag. Glömde säga att vi inte vill ha något typiskt "ursvenskt" namn, fast Oscar är faktiskt fint. De namn jag ofta fastnar för är typ "bibliska" namn (inte av någon speciell anledning, de är bara fina). Mer förslag???

• Vanna

Edvin är jättefint! Men min man har ju gått och snott det namnet...

• Nanne

John,Jon, Erik, Felix, Filip. Några förslag iag....

Lycka till!!

• mojsan

Martin, Edvard, Tobias, Markus...

• LA mamma

Jag tycker David är ett jättefint namn (min man heter det, samt min son i mellannamn) Annars är Erik jättebra eller Per.

• JuliaG

Sebastian, Jonathan, Johannes?

• Hannahs mamma

leo
    svante
    Gunther
    Jakob
    Ivan
    Metin
    martin
    mickael
    Markus
    Simon
    Rikard
    Peter
    petter
    Ken
    Johnnie /Jonny
    Chrstian
    Mattias
    Håkan
    Thommy/Tommy

Svar på tråden Hjälp! Klassiskt namn till pojke???