• Vanna

Hjälp! Klassiskt namn till pojke???

Hej!

Vi har nu funderat på bebisnamn i flera år och har en hel drös flicknamn på lager. Men inte ett enda pojknamn!!! Det är lite dumt, eftersom vi tror att det blir en pojke.

Vi letar efter ett klassiskt pojknamn, ett enkelt och inte för långt. Vårt efternamn är nämligen långt och krångligt så det räcker. Vill gärna att namnet ska fungera internationellt. Våra "plan-B-namn" är Isak och David, men är ändå inte överens.

Vi har letat och läst överallt, utan att hitta något... Detta är vårt sista hopp... Har ni några förslag? Blir jätteglad i så fall!

• Svar på tråden Hjälp! Klassiskt namn till pojke???
  • lisa

Hej!
    Erik är ju bra både i Sverige och utomlands och väldigt tidlöst. Jag kan också tipsa om Lukas.

• Vanna

Tack snälla för alla förslag! Har nu ett par till på min förslagslista... Men tackar och bockar för eventuella fler förslag... Fy så svårt det här är!!!

• Pepsi

Vår pojk heter Oscar Andrè
    Om det skulle bli en till blir det nog Emil eller Edvin vet inte riktigt

• Måsen

Eskil tycker jag är ett fint namn. Vet att det är nordiskt men inte vad det betyder. Lycka till med namngivningen!

• liten ior

Andreas
    Carl
    Daniel
    Erik
    Jonas
    Johan
    Oskar
    Patric

• Tossan79

Sebastian
    Carsten
    Daniel
    Philip
    Marcus
    Frank
    Michael
    Stefan
    Peter
    Thomas
    Lars
    Walther
    Alexander
    Joachim

• gabbsan

David är ju jätte fint flytta fram den till a listan.

• Lina 2

Håller med om att pojknamn är grymt svårt att komma på. Mina förslag är: Sven, Stig, Torbjörn, Torvald, Björn, Jörgen, Vidar, Arvid, Erling.

Sambon gillar inga av dessa namn utan håller benhårt på Hugosom jag tycker är gräsligt. Ja, inte är det lätt precis.

• corinne1

hej!mina pöjkar heter marcus och mathias vanliga namn.men underbara,blir det en pojke till ska han heta william!

• cilla5

hej!
    Vårat barn ska heta Philip om det blir en pojk! Fungerar både i sverige och i utlandet!

• isa27

William är fint o klassiskt!

• Jessica med Ebba

Andrej, Albin, Noah, Joel, är några favvisar.

Svar på tråden Hjälp! Klassiskt namn till pojke???