• Tessa17

huvudförhandling

Jag skall också på huvudförhandling till TR nästa vecka och är oroligt.Du är inte ensam.Hoppas det går bra.

• Tessa17

Min förhandling handlar om vårdnad och umgänge.Jag har utredaren från Familjerätt som vittne vi skall på förhör under sanningsförsäkran. Det är klart att jag är nervös, jag vet inte vad förvänta sig. Skall ha en sammanträde med min advokat innan vi går dit.

• Tessa17

Annonym (oroligt) man skall inte smutskasta sin motparter i rätten utom komma med rlevanta fakta. Vad Din motpartern gjorde kommer inte att gynna honom.

• Tessa17

Hur många gånger kan man överklaga? Vem är det som kollar om någon fel har begåtts när man kom fram till Domen? Vad betyder interim överklagande? Jag har just fått EV men pappa kommer att överklaga omedelbart.

• Tessa17

Marcupilami! Hur många gånger kan man överklaga? Kan man även överklaga HR dom ? Tack för svaret.

• Tessa17

Anonym (oroligt) hur kommer din Dom? Skall Du ringa till TR? Min Dom kom förra vecka, men jag ringde ingenstans jag satt i lugn den dagen och pappa har skickat själv en SMS till mig kl.12 att han har förlorat målet, men han har så mycket bevis mot mig sade han så att han kommer att överklaga domen omedelbart.( hade han haft vilka som helst "bevis" som han säger så hade han redan presenterat de till TR) Jag önskar Dig lycka till,och återkommer till Din tråd senare idag.

• Tessa17

Anonym(oroligt) Jag har följt din tråd för att jag var i samma sits som Dig. Du nämnde att i Ditt fall pappa skulle överklaga TR beslut.Har han gjort det? I så fall hur påverkar detta din EV?

• Tessa17

Jag beklagar anonym(trådstartaren) att pappa har överklagat han tänker inte på barnets bästa utan att han vill komma ut med hela ansikte från den här processen. Att han har bytat advokat har ingen betydelse, han var besviken att han har förlorat målet och skyller detta på advokaten. Den nya advokaten har gett honom hopp att han kanske kan få HR att ändra beslutet. Men 9 ggr ut av 10 dömer HR till TR beslut. Jag förstår Dig att det är jätte jobbigt men Du har ingen val, Du måste fortsätta att kämpa för Dina barn .En dag kommer de att tacka Dig för det. Du få räkna med att denna överklagan ta ytterligare ett år till. Jag återkommer till din tråd.

• Tessa17

Hur vet Du att pappa har överklagat? Har Du fått någon skriftligt bekräftelse från någonstans? Eller har Du fått reda på det på omvägar.

Svar på tråden huvudförhandling