Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

huvudförhandling

Finns det någon som nyss varit upp i huvudförhandling i vårdnadstvist och har lust att berätta hur detta går till.Efter nästan 4 års vårdnadstvist med turer fram och tillbaka i rätten mm är det dags för HF den 17 okt, och jag är skitnervös. Hoppas någon kan lugna mig lite...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-16 14:44:09:
    I morgon 17/10 kl 10.00 är det dags och jag har så himla ont i magen.Känns som om hjärnan är alldeles tom pga alla tankar.

• Svar på tråden huvudförhandling
  • Anonym (orolig)

Tack Tessa 17. Vad handlar din förhandling om? Min handlar om det ena barnets boende+ensam vårdnad. Hoppas det går bra för dig med.

• Anonym (orolig)

Anonym (frustrerad) Jo min advokat har berättat för mig men jag skulle vilja få lite tips på er som varit med om detta. Min advokat har sagt att många tycker att detta är det värsta dom varit med om. Jag har 3 vittnen med mig men har ju ingen aning om vad pappan kommer med för folk och vet inte hur jag ska orka med hans lögner ännu en gång då han är en världsmästare på att manipulera folk. Förstår ej heller vem som skall kunna vittna till hans fördel då han aldrig haft sin sambo eller någon annan med då vi träffats. Är så himla orolig för detta...

• Anonym (orolig)

Tack (anonym frustrerad) för ditt svar. Jag ska tänka på att jag gör detta för mitt barn och att det här förhoppningsvis ska vara det sista man får gå igenom efter ca 4 års helvete med pappans lögner. Min advokat ringde i dag och pappans advokat hade hört av sig om vi inte kunde komma överens utan huvudförhandling.Varför gör han detta då han vet att vi har noll samarbete ? Är han kanske rädd att "förlora" i en HF ? Vi har ej kunnat komma överens innan och jag och barnen skall alltid göra som pappan säger. Han kan aldrig gå med på mina förslag. Jag skall kämpa in i det sista för barnen!!!

• Anonym (orolig)

Prana Mitt ex vill inte "bjuda" på något själv utan vill bara att jag ska gå med på vv för det ena barnet. Han har inte gått med på ett enda förslag jag kommit med. Har tom gått med på prövning av vv i ett halvår nu och det fungerar inte alls. Barnet har blivit mkt orolig i skola och hemma soc anmälnng från skola har gjorts på barnets mående och han ska nu både till psykolog och terapeut.Bara detta måste väl tala till min fördel på onsdag vid HF.Pappan vill inte samarbeta för 5 öre och jag får sköta allt själv även på hans veckor. Hur tror ni rätten ser på detta? Och delar rätten på syskon?

• Anonym (orolig)

Har nu fått reda på vilka vittnena är i HF på onsdag. Alltså de mitt ex har kallat in. De är kompisar till mitt ex nya sambo och jag har aldrig träffat dessa människor och jag tror inte att de känner mina barn särskilt väl heller. Har aldrig hört barnen prata om dessa personer. På vilket sätt tror ni de kan vittna till pappans fördel? De har ju aldrig varit med vid tillfällen då de sett pappans beteende mm, vilket mina vittnen har och vad kan de vittna om mig som mamma? Tar rätten verkligen in såna vittnen? Trodde man skulle ha med såna som kände barnen bra och har varit med vid olika tillfällen och sett saker?Eller har jag fel? Då kan man ju kalla vem som helst som vittne?

• Anonym (orolig)

Tack för ditt svar Prana..Är så himla orolig nu och kan inte sluta tänka på vad jag har framför mig, men jag försöker tänka positivt även om det är jättesvårt. Längtar till denna dag är över.Fastän jag har svårt själv att tro att det döms till pappans fördel så kan jag inte hoppas för mycket, under dessa jobbiga år har så mycket inom rättsväsendet förvånat mig och vad gör man med pappans alla lögner?

• Anonym (orolig)

(anonym frustrerad)Jag gick i våras med på vv på prov nu fram till HF och det har verkligen inte fungerat. Jag har fått sköta allt själv barnet kommer i från syskon, kompisar mm..läs mitt inlägg högre upp. Jag har under hela denna tid gått med på pappans förslag utan att han vill samarbeta och varför söker han Ensam vårdnad om han vill ha VV???

• Anonym (orolig)

Marcupilami Men om man söker ensam vårdnad så tyder ju det på tex som i vårat fall stora samarbetssvårigheter. Och har man vv så ska ju samarbetet fungera bra. Förstår då inte riktigt hur han tänker?Han sitter i rätten och säger att VV fungerar bra men sen säger han att han vill ha EV för att vi inte kan samarbeta och att vi ej kan prata med varandra.

• Anonym (orolig)

"Puffar"

Svar på tråden huvudförhandling