• Sofiko

Alla utlandsföräldrars snacktråd

Hej alla utlandsföräldrar!

Denna tråd ska vara för oss mammor (och pappor) som bor utanför Sveriges gränser där vi kan snacka om allt mellan himmel och jord!

Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-45/m22488759.html

Kram

Sofia

• Svar på tråden Alla utlandsföräldrars snacktråd
  • MrsFreckles

Mysigt med gloggfest! Drack lite glogg igar medans jag kladde granen for att komma i lite julstamning. Var pa ambassaden idag for att ansoka om pass till Maya - oj vad hon sag tjiurig ut pa fotot Var ju tvungen att vacka henne...Passade pa att ga till den svenska shoppen i narheten och kopte pa mig lite smatt och gott...dyrt (de kan verkligen ta betalt...) blev det men man vil ju unna sig lite till jul...

Forresten, hur gor ni med prickarna over vokalerna nar ni skriver - har ni svenskt tangentbord eller finns det nagot knep?

Manga av er har val akt hem till Sverige nu - ha en jatteskon jul!

• Little J

Hej Olimpia, angående att få svenska vokalerna på ett engelskt tangentbord går du in på "Keyboard Properties" i "Control Panel"  (antar att du skriver på en dator som har engelskt Windows) så kan du lägga till svenska som ett andra språk där.

layout keyboard.jpg
    (klickbar bild)

Hoppas det är förståeligt

• Little J

Iofs får du ju inte tangentbordet annorlunda ...utan du får tänka dig in i hur det ser ut på ett svenskt tangentbord...lite klurigt i början...men man lär sig det med 

• Alexiaa
    MrsFreckles skrev 2007-12-17 20:06:09 följande:
    Mysigt med gloggfest! Drack lite glogg igar medans jag kladde granen for att komma i lite julstamning. Var pa ambassaden idag for att ansoka om pass till Maya - oj vad hon sag tjiurig ut pa fotot Var ju tvungen att vacka henne...Passade pa att ga till den svenska shoppen i narheten och kopte pa mig lite smatt och gott...dyrt (de kan verkligen ta betalt...) blev det men man vil ju unna sig lite till jul...Forresten, hur gor ni med prickarna over vokalerna nar ni skriver - har ni svenskt tangentbord eller finns det nagot knep?Manga av er har val akt hem till Sverige nu - ha en jatteskon jul!
    Jag har köpt min dator i Sverige och tar med den vart jag än reser i världen, är bosatt i USA. Känns som jag vill ha svenskt tangentbord!!!
  • Sofiko

Olimpia: Jag har heller inga prickar over a, a, o...ska fixa det snart men det blir aldrig av. Kanske mer andra an jag sjalv som lider .

Vi kladde oxa granen igar. Erik fick stora ogon nar julgransljusen var pa plats! Nu pa dagarna kor han in i granen med gastolen och kanner pa barren, hahaha.

Vi stannar har i Athen i jul. Lite trist men skont att slippa flyga med Erik. Jag tycker det ar lite bokigt. Blir nog battre nar han ar lite aldre och forstar mer.

Hur gor ni med julklappar till era sma? Jag vill inte kopa sa mycket nu nar han ar sa liten, samt han har sa manga leksaker redan. Min mamma har sytt en docka som ser ut som honom och min man har kopt nagon liten sak samt jag ska kopa en ny jacka till honom. Det far racka.

• MrsFreckles

Little J; Tack snalla for tipset! Ska testa!

Ang. julklappar till Maya sa har jag kopt en del nya klader som hon anda behover da hon borjar vaxa ur sina 0-3 manaders klader. och sa har vi kopt en sk jumparoo.

• MrsFreckles

och nu sitter jag och dricker en koppa kaffe och ater en Cloettea kexchoklad, mums! fick ju tag pa en sadan igar i svenska shoppen Maya sover sa gott och jag har en del att pyssla med men FL ar mycket roligare...Ska skicka de sista julklapparna idag i alla fall.

• Apple Pie

Olimpia, tyvärr hinner de inte fram till jul om du ska skicka julklappar dit. Från England var det innan 13 dec.

• MrsFreckles

Oj, ja trodde nog att jag var lite sent ute...det far val bli nyarspresenter istallet (ar lite smatt pa skoj till mina foraldrar och sa till en kompis...)

• Apple Pie

Olimpia, ja de blir säkert lika glada för nyårspresenter, och du kanske har tur, det var ju bara garanterat innan den 13e men inte att det absolut inte kommer fram till jul om du skickar efter det

Svar på tråden Alla utlandsföräldrars snacktråd