• Knoddas

Änglaklocka?

Hej!

Någon som använt sig av en s k änglaklocka (smycke som pinglar lite och som gör bebben i magen trygg)? Är det något ni i så fall rekomenderar och vet ni var man kan köpa en sådan?

• Svar på tråden Änglaklocka?
  • Anuschka

Jag brukar ha min änglaklocka i ett tunt gummiresårband runt magen.

• Anne Yone

Har beställt en jag också! Så nu har jag nerräkning till fredagen då jag beräknar ha den i brevlådan...

Valde den hjärtformade.

• Zecilia

Hej alla!
    Har precis lagt in en bild i mitt bildgalleri på min änglapingla/änglaklocka! Köpte kedjorna (2 st), pinglan och den lilla brickan med bokstav (första boktaven i min sambos namn) försig och satte själv ihop den. Många har frågat var jag köpt den (Avi & Lena i Göteborg) men man kan ju köpa kedjor i vilken silverbutik som helst och sätta ihop den själv. Om man inte hellre föredrar en läderrem alltså..
    Har använt min sen vecka 20 ca så bebben är nog snarare trött på pinglandet än att h*n tycker det låter mysigt... hi hi..
    Rekomenderar att köpa en i storlek 20 mm för de små pinglorna låter inte så mycket. Kan också tänka mig att det är jättefint på sommaren att ha kedjan runt magen..
    Plingeling! //Zecilia

• Zecilia

Ville bara titta in igen och säga att min bm komenterade pinglan idag, hon tyckte det var en jättefin sak att ha till bebisen under graviditeten! -Och efter såklart!

• myspysan

Jag fick min "pingla" igår. Är jättenöjd, för den var så fin. Låter helt underbart oxå. Kommer ju att funka som vanligt halsband oxå...

• Anne Yone

Fick min hjärtformade idag! Jättefin och låter jättemysig!
    Men... Jag tvivlar väl ärligt talat på att det där lilla plinget hörs in till bebisen... Men det är ju fint iaf och en gullig idé!

• Anne Yone

Tror jag gjorde ngt dumt när jag beställde en hjärtformad... Tycker inte den låter så mkt när den hänger rakt ner...
    Om man håller den upp och ner så låter den mkt mer.

• Licizzi

Jag har oxå beställt en...

• Anne Yone

Måste bara berätta... Fick ju min änglaklocka igår, men den hjärtformade var ingen hit, den lät bara om man hade den upp och ner. Så jag mailade dom och fick välja en ny och ska skicka tillbaka den andra. Hon postade den nya på en gång så jag fick den redan idag. Superbra service, tummen upp för Stellaris!!
    Men iaf.. Till saken. Jag tvivlade starkt på att bebisen skulle höra plinget. Men nu när jag har på mig den så reagerar bebisen varje gång jag rör på mig så pass mkt att det plingar! Undrar bara om det är för att den gillar det eller för att den hatar det?

• Susstuss

Har beställt en jag också idag. Inte tror jag att bebisen blir tokig på ljudet, jag tror snarare att min sambo kommer gå i taket av pinglandet hela tiden

• Anne Yone

Susstuss: *skrattar* Ja risken finns väl..
    Nej men den låter faktiskt inte så mkt.. Och mkt finare än jag trodde.

• mammamia70

Var tvungen att beställa en jag med, det verkade så mysigt!

• Förstföderska

Hittade denna tråd, hoppas den fortfarande är aktiv...

Jag har också tänkt köpa en "pingla" men jag undrar hur mycket den låter? Blir man själv och omgivningen tokig av ljudet eller är det ett "mysigt" ljud även för oss vuxna? självklart är det bra om bebben tycker om det men det är ju en fördel om vi vuxna runt om kring också tycker om ljudet.

Tacksam för svar!

• Happy me

Jag vann en änglaklocka via en tidning och har haft den en del. Tror dock inte riktigt på det hela. Iofs sjöng jag samma vaggvisa varje kväll för mitt äldsta barn när yngsta låg i magen. Den visan var poppis när den yngsta var född också. Nu sjunger jag en annan visa varje kväll så det ska bli spännande att se om det får resultat. Rösten hör ju bebisen och känner igen väl.

• Angi79

är det stor skillnad på hur mycket dom olika strl låter??

• Zemiramis

nej, änglaklockan stör inte omgivningen. den pinglar med en mjukt mysigt ljud. jag köpte min via internet på www.stellaris.se de har ett ganska stort utbud :) så kolla där :)

Svar på tråden Änglaklocka?