Present till pojkvän?
Beror på när ni ska åka - Paris på hösten, Prag på våren tycker jag rent personligen. Båda är dock underbara så han kommer säkert bli glad!
Beror på när ni ska åka - Paris på hösten, Prag på våren tycker jag rent personligen. Båda är dock underbara så han kommer säkert bli glad!
Kör på Prag i så fall. Personligen älskar jag Prag, för mig är det mycket mysigare och genuinare än Paris, Paris är vackert men det är så klyschigt om du förstår vad jag menar. Dessutom tycker jag man får mycket, mycket mer för pengarna i Prag.
I vilken prisklass letar du efter? Annars har jag ett tips.
Vi bodde på Eurostars Thalia, det var jättebra, underbar service och mitt i gamla stan.
Jag kollade runt lite via denna sidan innan jag bokade, här finns allt från riktigt billiga alternativ till dyra.
www.hotelpronto.com/Customer/Availability/HotelSearchResults.aspx!&PreviousSearchId=37170305&TargetHotelId=-1&SubmitDates=False&MaxPageSize=10&VAError=-2147483648&IsSubmit=False&SiteId=1942&Prev=14
Denna länken kanske fungerar bättre;
www.hotelpronto.com/Branding/Customer/Availability/HotelSearch.aspx&Prev=18
Svårt att säga - vi gick mest runt, strosade runt, drack öl och åt hela dagarna.
Pragborgen och Karlsbron är ju måsten, annars är det svårt att säga - bara gå runt.
Vill du komma ifrån lite billigare och se det mer genuina, gå några gator bprt från de typiska turiststråken, där är allt mycket billigare i butiker, cafeér, restauranger.
Något spa hann vi inte med denna gång så det kan jag ej tipsa om.
Åhhh, vill också dit, men det blir inte förrän till våren!
Du hittar säkert något billigare, det finns det gott om. Dessutom finns det där det är kombinerat billigt och bra! Lycka till!
F*n vad avis jag är...
Har du svårt att bestämma dig så sök här på www.tripadvisor.com/, de har reviews från fd boende samt bilder som fd gäster tagit och lagt in vilket ger kanske en mer sann bild av hotellet. Ofta lägger de ju ut sina bästa rum på hemsidan tex och så är det rena stallet när man kommer dit.
Gamla tycker jag, helt klart. Men jag gillar det lite äldre, gammaldags hotellen. Sedan får de vara fräscha och moderna inuti. Gamla stan är ju hur romatiskt som helst.
Ska ni flyga ner?
Ja, det verkar ok.
Usch, det är svårt att säga. Jag hade nog föredragit att vara borta längre, i alla fall om man är där första gången. Boendet behöver ju inte vara jättedåligt även om det är billigt, det går att hitta helt ok hotell som är ganska billiga. Men det är helt klart värt att vara där i minst 3-4 dagar.