• Eliva

Hur fort kör du på motorväg (110km/h)?

På ett ungefär? Tänker du runt hastigheten och vad tänker du i sådana fall?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur fort kör du på motorväg (110km/h)?
  • NK80

Bra väglag, lite trafik: 130km/h  annars så anpassar jag hastigheten efter väglag och trafik

Mamma till Colin och bebben i magen bf 16 mars 2008
  • ÄlskarMina

Jag håller på den rätta hastigheten..det går tillräckligt snabbt tycker jag. Är osäker på om min bil klarar en oförutsedd situation i en hastighet över det.

Däremot på 90-sträckor blir det gärna lite över 90 uppemot 100.

• Linda1976

Allt mellan 80 och 135 beroende på väder, ljusförhållanden, trafik, hur jag känner mig, vilken bil jag kör och vilka passagerare jag har med mig.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • mogreta
    Linda1976 skrev 2007-10-13 22:10:43 följande:
    Allt mellan 80 och 135 beroende på väder, ljusförhållanden, trafik, hur jag känner mig, vilken bil jag kör och vilka passagerare jag har med mig.
    80 på motorväg?
  • jennyfannyemil

Jag har nog kört saktare än så. Är det tex ishalka och kraftigt snöande eller liknade.

mogreta skrev 2007-10-13 22:18:50 följande:
    80 på motorväg?
  • mogreta
    jennyfannyemil skrev 2007-10-13 22:20:57 följande:
    Jag har nog kört saktare än så. Är det tex ishalka och kraftigt snöande eller liknade.
    Ja, det är sant, jag antog att det var normala förhållanden.
  • Marlene B

Beror på väglag, ljusförhållanden, trafik, om jag har någon/några passagerare och sinnesstämmning. Är allt i perfekt balans så blir det runt 140 km/h eller mer.

• Tussetösen

dom jag åker med kör i 100 ungefär...

• piixelslyna

Är det bra förhållanden och inte så mycket trafik håller jag nog en 130km. Annars 110km och är det usla förhållanden lägre än så.

Svar på tråden Hur fort kör du på motorväg (110km/h)?