• Eliva

Hur fort kör du på motorväg (110km/h)?

På ett ungefär? Tänker du runt hastigheten och vad tänker du i sådana fall?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur fort kör du på motorväg (110km/h)?
  • mogreta
    Linda1976 skrev 2007-10-14 08:28:27 följande:
    Ishalka, snöstorm, mycket trafik och mörkt. Då kör jag kanske ännu saktare! Eller bränner du på i 120 då?
    Som jag skrev sen i inlägg 17, jag antog att det var under normala väderförhållanden, eftersom Ts inte nämnde något om ishalka och snöstorm.
  • Suri
    Sedan böterna höjdes är jag supernoga med att försöka hålla hastigheterna. Är alldeles för snål för att slänga ut flera tusen på böter. Det är det INTE värt.
    På FL är man själv, men aldrig ensam
  • Ellah

Minst 120 km/h i alla fall, jag håller mig till den fart de andra kör. Är jag på bra humör, och vädret/väglag är fint så utnyttjar jag bilen till det den är gjord för och det den kan prestera och kör betydligt snabbare.

På motorvägen jag oftast kör på ligger trafiken oftast på 120-130 km/h, kör man saktare än så, så känns det nästan som man är ivägen.

• sydneygirl

På bra väglag och trafiksituation kör jag 120. Eller rättare sagt mätaren står på 120...i verkligheten är det nog närmare 110.

• Tristanya

kör oftast ca 120.. men vid snölag eller mycket regn kör jag ca 90.. men beror helt på!
    blir iaf galen på dom som inte iaf kan hålla den hastighet det är.. dom som kör kanske 90 på 110 väg.. gaaah!

• Mia83
    Tristanya skrev 2007-10-14 11:45:25 följande:
    kör oftast ca 120.. men vid snölag eller mycket regn kör jag ca 90.. men beror helt på!blir iaf galen på dom som inte iaf kan hålla den hastighet det är.. dom som kör kanske 90 på 110 väg.. gaaah!
    Själv körde jag 90 på motorväg härmodagen eftersom det spöregnade och jag märkte att vindrutetorkarna skrapade i rutan, vilket innebar att jag bara använde dem när det var aabsolut nödvändigt.
    Det kan ju vara så att de som ligger under hastighetsgränsen gör det för att köra säkert, utav någon anledning.
  • Tristanya

Mia83 -- mm självklart ska man köra så fort man känner sig säker i.. men man ska ju samtidigt inte stoppa upp trafiken!
    är assfalten torr som en vanlig sommardag, då kan man ju iaf köra 100kr/h..

• Dripknot

110km/h så klart.. Sätter farthållaren så sköter bilen hastigheten själv.

Hastighetsbegränsningarna är till för att hållas. De som vill köra fortare/saktare gör det.

De som väljer att köra fortare än 110km/h (eller annan max hastighet) gör det. Jag vill behålla mitt körkort och sen har jag inte råd med det dyra nöjet att dra på mig en massa fortkörningsböter.

Givetvis anpassar jag min hastighet efter rådande väglag och sikt.

• Linda1976
    mogreta skrev 2007-10-14 11:34:42 följande:
    Som jag skrev sen i inlägg 17, jag antog att det var under normala väderförhållanden, eftersom Ts inte nämnde något om ishalka och snöstorm.
    Nä, men jag gjorde det Nämnde olika omständigheter, alltså hade du inte läst mitt inlägg ordentligt innan du svarade, men skit samma!
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Simfot

Oftast 100-110. Men ibland också 90.

Svar på tråden Hur fort kör du på motorväg (110km/h)?