Inlägg från: Annica30 |Visa alla inlägg
  • Annica30

Sjuklön från FK o läkarintyg??

Det är så, att jag är sjukskriven på halvtid. FK betalar min sjuklön. Läkarintyget var till den 10/10. Jag har tid hos läkaren den 24/10. Inte så lätt att få tider dit. Jag jobbar fortfarande halvtid, så läkaren får skriva ut läkarintyget retroaktivt. Kan jag lämna in de till FK i efterhand, eller hur funkar de? Eftersom de är ett litet hopp från läkarintygets slut, tills jag ska till läkaren..

Nån som vet??

• Svar på tråden Sjuklön från FK o läkarintyg??
  • Annica30

Dom skriver visst ut de retroaktivt. De har dom gjort innan. Dom skriver bara ut för en månad i taget, o det är mycket svårt att få tider dit.

• Annica30

De har dom gjort fö mig innan iallafall, men de e nog olika...

• Annica30

Min sjukskrivning gäller foglossning, som tyvärr inte blir bättre, snarare sämre. har desutom legat inne på sjukhus för akut njurstensanfall, så de har inte varit så lätt att gå till läkare då. Samt att denna läkare är på plats EN dag i veckan.

• Annica30

Det är att få läkarintyg retroaktivt, som jag har fått innan. Det var ju de ni hakade upp er på. Men de var INTE de som var frågan!!

• Annica30

Jag låg inne under tiden jag var sjukskriven, men då var de jobbet som betalade min sjuklön..

• Annica30

Ha ha ha, lämnar tråden..

• Annica30

Allt är redan löst!! Kul bara, att alla tycktes veta mera än mig, ändå visade de sig, att dom visste mindre än mig i slutändan... Ha ha ha...

• Annica30

Skrattar bara kymigt åt alla svaren. Hur alla kan tro sig veta, när dom inte ens vet bakgrunden, o inte ens egentligen svarar på min fråga!!

• Annica30

Bakgrunden är väl alltid relevant. Menar ni, att jag har lurat mig till de här?? Jag är beviljad sjukskrivning på halvtid redan. Min fråga var, vad jag skulle göra med läkarintyget eftersom jag inte har kunnat gå till läkaren innan den 10,e. Pga, sjukdom hos mig, o att läkaren, SOM SAGT bara är där en gång i veckan. De var min fråga! Inte om läkaren kommer skriva ut de retroaktivt eller inte. Men de var ju de nästan alla här inne svara de på!! Om ni läser hela tråden, så ser ni ju själva...

• Annica30
    Anonym skrev 2007-10-15 21:02:14 följande:
    du funderar alltså på om du skulle lämna in ett intyg eller inte till fk? alla tar för givet att du vill ha pengar och följaktligen lämnar in alla intyg du får. oavsett nrä du får dem.
    [/citat]
    wellah skrev 2007-10-16 09:15:23 följande:
    [citat]
    okej att Ts har taskig attityd men retroaktiv sjukskrivning har då aldrig vart problem varken för mig eller ngn jag känner inte om man redan är i systemet så att säga ibland får man inte tid förrän flera veckor efteråt ibland har man bara telefontid med läkaren osv..... det är ju FK som har beslutsrätt, får man nej får man fixa utförligare intyg bara helt enkelt!
    Jag har inte taskig attityd. Blir bara så trött på detta forum ibland. De e sååååå typiskt FL att alltid "ta för givet" utan att egentligen tänka sig för vad man svarar på, o läsa ordentligt.. Alla började direkt "ta för givet" att jag var ute efter att lura systemet. Trots att jag försökte förklara, så tjatade alla om retroaktivt läkarintyg, när INTE de var den egentliga frågan... Men som sagt, de e löst nu. Tack.
Svar på tråden Sjuklön från FK o läkarintyg??