• PennyJane

Sorkfeber

Min sambo har fått sorkfeber! Skum sjukdom.. Ska tydligen vara vanlig denna höst. Fler som har smittats och hur blev ni smittade? Vad är era symtom?

Min sambo har troligtvis smittats när han jobbat ute i trädgården...

(¯`°?.¸ ♥ Världens finaste Signe ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Sorkfeber
  • PennyJane

Puffelipuff

• lövet2

Jag har inte haft det själv, men jag känner två som hade det förra vintern. En blev smittad vid vedhuggning troligen. Han fick hög feber, ont i huvudet och våldsam hosta, men han slapp dialys i alla fall. Den andra blev smittad när han städade sommarstugan. Han hade liknande symptom, men mer värk i kroppen än i huvudet tror jag ...

• PennyJane

Aha.. dialys?! kan man behöva det? Huh...

MIn sambo har ont i kroppen och njurarna.. Samt väldigt trött. Någon som vet hur länge man har det?

• lövet2
    PennyJane skrev 2007-10-14 22:04:34 följande:
    Aha.. dialys?! kan man behöva det? Huh...MIn sambo har ont i kroppen och njurarna.. Samt väldigt trött. Någon som vet hur länge man har det?
    Har ni inte fått någon information?
    Sorkfeber kan sitta i flera månader! http://sv.wikipedia.org/wiki/Sorkfeber
  • Max mamma

Min kusin hade det i våras,fick det antagligen av vedhuggning.
    Han fick influensasymptom samt väldigt ont i njurarna,men han slapp åxå dialys,men var väldigt dålig med hög feber å kräktes flera dagar.

• PennyJane
    lövet2 skrev 2007-10-14 22:09:09 följande:
    Har ni inte fått någon information? Sorkfeber kan sitta i flera månader! sv.wikipedia.org/wiki/Sorkfeber
    Tack!! Nej.. vi har inte fått så mycket info.. Min sambo har inte varit till doktorn vi har bara pratat med sjukvårdsupplysningen...
  • lövet2
    PennyJane skrev 2007-10-14 22:31:27 följande:
    Tack!! Nej.. vi har inte fått så mycket info.. Min sambo har inte varit till doktorn vi har bara pratat med sjukvårdsupplysningen...
    Men hur kan de sätta en diagnos per telefon? Fundersam
Svar på tråden Sorkfeber