Inlägg från: jenniann |Visa alla inlägg
  • jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • jenniann

Ingen som varit i Khao Lak????

• jenniann

Kul!! Då åker ni 2 dagar före oss..var i Khao Lak ska ni bo? Vi ska bo på Royal Bangsak resort.

• jenniann

Vi skulle egentligen bo på Ayra Villa som vi bokade först...men Fritidsresor ombokade oss pga överbokning på det hotellet, men det ser bra ut, nackdelen med Royal Bangsak är att det ligger lite längre ifrån alla restauranger...men vi fick lite pengar som kompensation från fritidsresor, så vi kan unna oss en transport med tuktuk iså fall...Sedan var ju faktiskt poolen mkt större på Royal Bangsak än Ayra Villa så våra större barn blev överförtjusta...

• jenniann

Någon som vet om man mellanlandar? De två ggr jag varit i Thailand, åkte första gången från Köpenhamn, mellanlanda vi i Abi Dhabi, det gjorde vi även sist vi åkte 2002, åkte från Landvetter då..det står inget på biljetten ang. mellanlandning...jag har för mig att det stod på biljetten förra gången....men jag kanske har fel?...

Jag börjar få resfeber......läääängtar....

• jenniann
    FrökenJ skrev 2007-10-21 22:31:11 följande:
    Vi var i Khao Lak i januari 07 med vår då fem månader gamla son.. Vi bodde på Palm beach resort. Köpte blöjor på supermarket innan hemresan och tur var väl det... Vi blev nämligen kvar i Dubai och kom hem 2 dygn senare än beräknat..Fråga på om ni undrar över något särskilt!!
    Var blöjorna bra? Funderar på om vi ska köpa där eller släpa med oss...jag har varit i Thailand 2 ggr men utan små barn...så jag har aldrig tänkt på detta...Var låg blöjorna i för prisklass?
  • jenniann

S72: Åhhh..ni har inte många dagar kvar att längta.....vi får längta tills den 8:e november.......
    Similan får man inte missa!!!!Dit ska vi också åka när vi kommer dit! Jag var där förra ggn vi var i Khao Lak och blev helt betagen av det vackra korallerna och fiskarna...vi åkte en stor färja dit ut så det är ju inga problem att ha med sig sina små barn dit..man får turas om att snorkla, blir det för hett och soligt kan man gå in i den stora matsalshytten i båten.

Ang Bangsak så blir det nog bra..men vi hade valt Ayra Villa ifrån början, men vi får väl traska eller ta tuktuk in till"centrum"..marknaden som de har två ggr i veckan får man inte missa!

• jenniann

Nästa Torsdag bär det av!!!Vi har bokat tågbiljetter nu som går direkt från Varberg in till flygplatsen i Köpenhamn...skönt att slippa köra.
    Nu börjar nedräkningen på allvar!

• jenniann

Mmmmmm...nästa torsdag åker vi från Kastrup kl 12:50..nån mer som ska åka med samma flyg?
    Vi betalade 34.000 kr för 2 vuxna, 2 barn på 10 år och en på 5 månader, då ingår busstransfer,hotell,avb.skydd.
    Nu längtar vi efter värmen!!!!!

• jenniann
    Bella06 skrev 2007-11-02 09:37:24 följande:
    Vi åker till Royal Bangsak på tisdag
    Ang. transport till centrum så ska ju hotellet tydligen köra fram å tillbaka, så jag tror det blir jättebra! Visst, man blir säkert bunden till att de kör vissa tider på dan, men det kan jag leva med
    Vi kan nog leva med det med !!!!Vi åker på torsdag!, till royal Bangsak....vi ses där!!!Sååååå göööööttt!!!!
  • jenniann

4 dagar kvar....ska börja packa lite smått idag....

• jenniann

Hej allihopa!!Vi åker imorgon......får se om jag kan meddela hur det är i Khao Lak när vi är där!!!Nu ska jag packa vidare.....Ha det så gott allihop på era resor!

• jenniann

Hej allihopa! Vi kom hem från Khao Lak den 23 November, bara alldeles alldeles underbart!! Vi bodde på Royal Bangsak ..har nu fått tummen ur och lagt in lite bilder därifrån så ni får gära kolla på min sida under bilder!

• jenniann

Hotellet var jättebra med fin service, barnkär personal!! Vi hittade ett matställe på stranden till höger om hotellet, Kais resturant..mkt mkt billigt och god mat! Maten på hotellet var jättebra också, bra priser, det kunde ta lite väl lång tid innan maten kom ibland. Vi tog taxi en del kvällar in till KhaoLak och åt där, buss finns också från hotellet en gratis på fm och en på kvällen. Prutade man med taxichafförerna inne i byn kostade det ca 350 bath från byn till hotellet.
    Rekommenderar deras roomservice..nån kväll tog vi mat till rummet när vår lilla dotter hade somnat, mkt bekvämt!!
    Stranden var super!! Strandkanten var brantare inne i byn jämfört med utanför royal.Fråga gärna mera. Läängtar tillbaka!!

• jenniann
    frugus skrev 2008-01-04 00:18:25 följande:
    Åh det låter helt ljuvligt...Är det nåt särskild du tycker man borde ta med till Royal, typ vattenkokare eller nåt sånt? Alltså var det nåt du ångrade att du inte tog med?
    Vattenkokare fanns på varje rum och 4 flaskor gratis vatten varje dag...det enda jag glömde ta med mig var intioylsalva.. i värmen blev det varmt i blöjan...så Moas stjärt blev lite röd, men jag köpte barnpuder och så fick hon ligga och lufta rumpan på stranden. Vi fick till och med en spjälsäng till Moa och det kostade inget extra! Städerskorna bäddade rent varje dag och diskade till och med nappflaskorna!!
Svar på tråden Khao Lak....