• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • jenniann

Ingen som varit i Khao Lak????

• Axelina T

Nej, jag har tyvärr inte varit där än men vill gärna puffa lite för tråden då jag själv åker dit den 6/11.

• jenniann

Kul!! Då åker ni 2 dagar före oss..var i Khao Lak ska ni bo? Vi ska bo på Royal Bangsak resort.

• Axelina T

Vi åker med Fritidsresor och ska bo på Khao Lak Merlin Beach Resort. Valde mellan det hotellet och Royal Bangsak, men Merlin "vann".

Synd att vi inte åker med samma flight, vore kul med andra barnfamiljer på samma plan så att det inte märks så mycket när vår kille protesterar

Bara tre veckor kvar nu *längtar*

• jenniann

Vi skulle egentligen bo på Ayra Villa som vi bokade först...men Fritidsresor ombokade oss pga överbokning på det hotellet, men det ser bra ut, nackdelen med Royal Bangsak är att det ligger lite längre ifrån alla restauranger...men vi fick lite pengar som kompensation från fritidsresor, så vi kan unna oss en transport med tuktuk iså fall...Sedan var ju faktiskt poolen mkt större på Royal Bangsak än Ayra Villa så våra större barn blev överförtjusta...

• Bella06
    Axelina T skrev 2007-10-15 19:11:49 följande:
    Vi åker med Fritidsresor och ska bo på Khao Lak Merlin Beach Resort. Valde mellan det hotellet och Royal Bangsak, men Merlin "vann".Synd att vi inte åker med samma flight, vore kul med andra barnfamiljer på samma plan så att det inte märks så mycket när vår kille protesterar Bara tre veckor kvar nu *längtar*
    Haha, bara lugn! Kom ihåg att vi sitter längst fram i planet
    jenniann skrev 2007-10-15 20:21:58 följande:
    Vi skulle egentligen bo på Ayra Villa som vi bokade först...men Fritidsresor ombokade oss pga överbokning på det hotellet, men det ser bra ut, nackdelen med Royal Bangsak är att det ligger lite längre ifrån alla restauranger...men vi fick lite pengar som kompensation från fritidsresor, så vi kan unna oss en transport med tuktuk iså fall...Sedan var ju faktiskt poolen mkt större på Royal Bangsak än Ayra Villa så våra större barn blev överförtjusta...
    När det gäller Royal Bangsak så har jag lyckats googla fram lite mer info om hotellet.
    Bl a har det tidigare varit för få solstolar vid poolen, så många som velat ha blivit utan, men det ska de tydligen ha fixat nu. En annan sak var däremot att "soldäcket" vid poolen va av trä så det blev ganska varmt att gå på.
    Annars har jag hört att stranden ska vara helt sjukt fin där, massa med plats så man kan mysa ifred om man vill det Å att personalen är helt suverän!
    Å, nu längtar jag ännu mer ju!
    ♥ Elias 060910 ♥
  • Pingulina

Åh, vi bokade resa till Khao Lak igår, åker den 19 februari.

Tar gärna emot info från er som åker dit nu innan

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Therese81

Då måste ju jag skriva att vi åker dit 7:e november vi ska bo på Blue Star khao lak seaview...

• Axelina T

Bella06: Nej, jag har inte glömt att ni är med på samma plan, men ni sitter på första raden och vi på rad 55...det är ju en hel ocean emellan med potentiella barnhatare som är ute efter en flight i lugn och ro . Jag skulle gärna se att hela planet är fullt med barnfamiljer så att det iaf finns en chans att vår killes protester försvinner i det allmänna kaoset.

Therese81: Åker ni också från Arlanda? I så fall åker du troligen samtidigt som Bella06 och mig.

Bara 18 dagar kvar...nedräkning pågår...

**Mamma till världens finaste Axel 051208**
  • Therese81

Axelina T:

Vi åker med direktflyg från götet kl. 01:50 på natten...

Svar på tråden Khao Lak....