Axelina T skrev 2007-10-15 19:11:49 följande:
Vi åker med Fritidsresor och ska bo på Khao Lak Merlin Beach Resort. Valde mellan det hotellet och Royal Bangsak, men Merlin "vann".Synd att vi inte åker med samma flight, vore kul med andra barnfamiljer på samma plan så att det inte märks så mycket när vår kille protesterar Bara tre veckor kvar nu *längtar*
Haha, bara lugn! Kom ihåg att vi sitter längst fram i planet

jenniann skrev 2007-10-15 20:21:58 följande:
Vi skulle egentligen bo på Ayra Villa som vi bokade först...men Fritidsresor ombokade oss pga överbokning på det hotellet, men det ser bra ut, nackdelen med Royal Bangsak är att det ligger lite längre ifrån alla restauranger...men vi fick lite pengar som kompensation från fritidsresor, så vi kan unna oss en transport med tuktuk iså fall...Sedan var ju faktiskt poolen mkt större på Royal Bangsak än Ayra Villa så våra större barn blev överförtjusta...
När det gäller Royal Bangsak så har jag lyckats googla fram lite mer info om hotellet.
Bl a har det tidigare varit för få solstolar vid poolen, så många som velat ha blivit utan, men det ska de tydligen ha fixat nu. En annan sak var däremot att "soldäcket" vid poolen va av trä så det blev ganska varmt att gå på.
Annars har jag hört att stranden ska vara helt sjukt fin där, massa med plats så man kan mysa ifred om man vill det

Å att personalen är helt suverän!
Å, nu längtar jag ännu mer ju!