Inlägg från: Axelina T |Visa alla inlägg
  • Axelina T

Khao Lak....

Nej, jag har tyvärr inte varit där än men vill gärna puffa lite för tråden då jag själv åker dit den 6/11.

• Axelina T

Vi åker med Fritidsresor och ska bo på Khao Lak Merlin Beach Resort. Valde mellan det hotellet och Royal Bangsak, men Merlin "vann".

Synd att vi inte åker med samma flight, vore kul med andra barnfamiljer på samma plan så att det inte märks så mycket när vår kille protesterar

Bara tre veckor kvar nu *längtar*

• Axelina T

Bella06: Nej, jag har inte glömt att ni är med på samma plan, men ni sitter på första raden och vi på rad 55...det är ju en hel ocean emellan med potentiella barnhatare som är ute efter en flight i lugn och ro . Jag skulle gärna se att hela planet är fullt med barnfamiljer så att det iaf finns en chans att vår killes protester försvinner i det allmänna kaoset.

Therese81: Åker ni också från Arlanda? I så fall åker du troligen samtidigt som Bella06 och mig.

Bara 18 dagar kvar...nedräkning pågår...

**Mamma till världens finaste Axel 051208**
  • Axelina T

Bella06: Vi kommer inte ha med oss någon resesäng utan räknar iskallt med att låna en på hotellet. En resesäng skulle ju räknas in i den totala bagagevikten och eftersom den är så tung så skulle man nog inte behöva packa ner så mycket mer. Om det mot förmodan inte skulle finnas någon säng på hotellet så får han sova mellan oss, han är ganska så van med det (och vi också) så det blir nog inga större problem.
    Men du kan väl alltid maila hotellet och kolla/förvarna redan nu så slipper du vara orolig.

Idag har vi varit och shoppat solskyddskläder och kompletterat reseapoteket så nu är vi snart redo att åka. Ska vaccinera oss på tisdag, sen så...

Trevlig helg!

• Axelina T

Det närmar sig med stormsteg. Nu är det bara en vecka kvar innan vi står på Arlanda. Åh vad härligt det ska bli. Gillar inte riktigt det jag hör om vädret, men är det inte så att det ofta kommer en kort skur nästan varje dag så här års. Förhoppningsvis kommer man bara tycka att det är skönt med en liten paus från solen emellanåt (önskar iaf att det kommer vara så ).
    Idag har hela familjen varit och vaccinerat sig, Hepatit A till alla, men sen valde maken och jag att ta Stelkramp också eftersom ingen av oss kunde komma ihåg att vi tagit någon sådan spruta.

Thenic: När avgår ert plan? Vilka åker ni med? Jag (och Bella06) åker med Fritidsresor kl 23.55.

• Axelina T

mattispadd: Vi gjorde av med ca 8000 på två veckor, och då inkluderar det mat, vatten, utflykter och shopping. Nu är inte vi några storspenderare när det gäller shopping, men däremot snålade vi inte på maten, utan åt där vi kände för det utan att kolla för mycket på priserna.

Svar på tråden Khao Lak....