• Bella06

Khao Lak....

Axelina T skrev 2007-10-15 19:11:49 följande:
    Vi åker med Fritidsresor och ska bo på Khao Lak Merlin Beach Resort. Valde mellan det hotellet och Royal Bangsak, men Merlin "vann".Synd att vi inte åker med samma flight, vore kul med andra barnfamiljer på samma plan så att det inte märks så mycket när vår kille protesterar Bara tre veckor kvar nu *längtar*
    Haha, bara lugn! Kom ihåg att vi sitter längst fram i planet
    jenniann skrev 2007-10-15 20:21:58 följande:
    Vi skulle egentligen bo på Ayra Villa som vi bokade först...men Fritidsresor ombokade oss pga överbokning på det hotellet, men det ser bra ut, nackdelen med Royal Bangsak är att det ligger lite längre ifrån alla restauranger...men vi fick lite pengar som kompensation från fritidsresor, så vi kan unna oss en transport med tuktuk iså fall...Sedan var ju faktiskt poolen mkt större på Royal Bangsak än Ayra Villa så våra större barn blev överförtjusta...
    När det gäller Royal Bangsak så har jag lyckats googla fram lite mer info om hotellet.
    Bl a har det tidigare varit för få solstolar vid poolen, så många som velat ha blivit utan, men det ska de tydligen ha fixat nu. En annan sak var däremot att "soldäcket" vid poolen va av trä så det blev ganska varmt att gå på.
    Annars har jag hört att stranden ska vara helt sjukt fin där, massa med plats så man kan mysa ifred om man vill det Å att personalen är helt suverän!
    Å, nu längtar jag ännu mer ju!
    ♥ Elias 060910 ♥
  • Bella06
    Axelina T skrev 2007-10-19 13:28:27 följande:
    Bella06: Nej, jag har inte glömt att ni är med på samma plan, men ni sitter på första raden och vi på rad 55...det är ju en hel ocean emellan med potentiella barnhatare som är ute efter en flight i lugn och ro . Jag skulle gärna se att hela planet är fullt med barnfamiljer så att det iaf finns en chans att vår killes protester försvinner i det allmänna kaoset.Therese81: Åker ni också från Arlanda? I så fall åker du troligen samtidigt som Bella06 och mig.Bara 18 dagar kvar...nedräkning pågår...
    Haha, det märks att du inte har träffat min son, det är ju "bara" 55 rader ifrån
    Nädå, skoja bara. Han gör faktiskt inte så mycket väsen av sig alls, men nån gång ska ju vara den första
    jenniann skrev 2007-10-19 21:23:14 följande:
    Någon som vet om man mellanlandar? De två ggr jag varit i Thailand, åkte första gången från Köpenhamn, mellanlanda vi i Abi Dhabi, det gjorde vi även sist vi åkte 2002, åkte från Landvetter då..det står inget på biljetten ang. mellanlandning...jag har för mig att det stod på biljetten förra gången....men jag kanske har fel?...Jag börjar få resfeber......läääängtar....
    Vi åker direkt från Arlanda till Phuket, tror att Fritidsresor satt in en jumbojet som flyger direkt i vinter, men är inte 100% säker på att det gäller alla flygningar, men nästan iallafall.. Borde ju stå på biljetten. Hur lång tid tar flygningen - du borde ju kunna se det där annars. Vår resa tar 10 ½ h tror jag...
    ♥ Elias 060910 ♥
  • Bella06

Inte långt kvar nu tjejer

Undrar hur ni andra gör med säng till de små, ska alla kånka med sig resesäng?? Min Elias är ju bara 1 år och sover i spjälsäng, vill INTE ha honom mellan oss i sängen... Skulle nog inte gå för nån av oss i vilket fall. Det ska tydligen finnas sängar på hotellet, men hur mycket vågar man lita på det? Väl på plats så står man ju där...

♥ Elias 060910 ♥
  • Bella06

Jag har faktiskt mejlet med hotellet å fått till svar att de har sängar, MEN av erfarenheter från Thailand så vet jag ju att det inte alltid blir som man tänkt sig, hur vänliga de än är

För våran del så skulle det inte bli sömn för nån av oss om vi skulle dela säng..
    Han sov mellan oss fram tills han va 8 månader ca, sedan dess kan han bara sova i sin egen sän i eget rum. Så bara att sova i samma rum kommer vara konstigt, jag kommer ligga å lyssna på hans grymtningar hela natten
    Men visst, nöden har ingen lag, på ett eller annat vis går det ju. Vill bara inte att semestern ska förvandlas till 2 veckors sömnlöshet...

♥ Elias 060910 ♥
  • Bella06

Måste medge att jag oxå börjar bli lite nervös för vädret nu, bara en vecka kvar ju...
    Men om jag har förstått rätt så brukar det ju "vända" runt månadsskiftet okt/november, men i år verkar det tydligen regna mycket mer än vanligt.. *gulp*

♥ Elias 060910 ♥
  • Bella06
    Axelina T skrev 2007-10-30 23:06:19 följande:
    Det närmar sig med stormsteg. Nu är det bara en vecka kvar innan vi står på Arlanda. Åh vad härligt det ska bli. Gillar inte riktigt det jag hör om vädret, men är det inte så att det ofta kommer en kort skur nästan varje dag så här års. Förhoppningsvis kommer man bara tycka att det är skönt med en liten paus från solen emellanåt (önskar iaf att det kommer vara så ).Idag har hela familjen varit och vaccinerat sig, Hepatit A till alla, men sen valde maken och jag att ta Stelkramp också eftersom ingen av oss kunde komma ihåg att vi tagit någon sådan spruta.Thenic: När avgår ert plan? Vilka åker ni med? Jag (och Bella06) åker med Fritidsresor kl 23.55.
    Tyvärr verkar det som om det regnar heeeela dagarna sen en tid tillbaka..
    Har följt en kille som bor i Phuket som skriver "väderblogg" varje dag, å just nu så är han väldigt less på allt regn... Nån regnskur varje dag kan man ju absolut ta, får man ju nästan räkna med. Men hela dagarna, nja, helst inte...
    Håll tummarna allihopa för att det hinner vända!
    ♥ Elias 060910 ♥
  • Bella06
    Lilu skrev 2007-11-01 22:40:38 följande:
    Hur många barn har ni? 1 kanske Tycker du det verkar rimligt med 43.000:- för 2 veckor 2 vuxna och 2 barn? Ha det såååååå skönt i värmen, och knäpp hur mycket kort som helst som du lägger in här sen hoppas jag. Hotellet vi funderar på heter Royal Bangsak och är med fritidsresor. Hoppas att det är lika fint som på bilden

Vi åker till Royal Bangsak på tisdag

Ang. transport till centrum så ska ju hotellet tydligen köra fram å tillbaka, så jag tror det blir jättebra! Visst, man blir säkert bunden till att de kör vissa tider på dan, men det kan jag leva med

♥ Elias 060910 ♥
  • Bella06
    Lilu skrev 2007-11-04 18:15:45 följande:
    Oj va kul. Då måste ni knäppa mycket kort (gärna på ALLT, hotellet stranden m.m)....och lägga in i galleriet när ni kommer hem Sen måste du berätta om det är något vi måste göra...och om det är något vi kan strunta i Hoppas ni får fint väder    Trev lig resa
    Tack!
    ♥ Elias 060910 ♥
  • Bella06

Kikar in en snabbis fran Royal Bangsak!

Vi ar supernojda med varat hotell!
    Visst, det ar ganska lugnt haromkring, men vill man in till Khao Lak city sa ar det bara att aka med buss fran hotellet som gar varje kvall.
    Att thailandarna ar barnkara ar en klar underdrift!! Elias trivs nat enormt, alla kelar och leker med honom hela tiden. De har lart sig hans namn oxa sa nu ropar de pa honom!! Han bara skrattar a vinkar! De ska garna klamma pa honom och bara honom, men de respekterar direkt om de marker att han eller vi inte vill, SUPER!

Var frukostbuffe tycker jag ar kanon, precis lagom av allt!
    Lange sen vi blev sa har bortskamda, stadeskan tom diskar Elias anvanda valling nappflaskor...

Vi hade regn forsta dagen, men det gjorde inget for den dagen sov vi anda bort.. Sen har det bara blivit battre och battre. Senaste dagarna har det varit overvagande sol, idag va det inte ett moln pa himmeln!!

Snart ar det eran tur!!
    Tjingeling...

• Bella06

Glomde saga att stranden har ar helt underbar - gar knappt att beskriva med ord....

♥ Elias 060910 ♥
  • Bella06
    Felicia6 skrev 2007-11-13 15:24:54 följande:
    Bella06, åh så underbart det låter Vart i khao lak är erat hotell?Är stranden tom lr är det mycket turister där? Hur är det med shopping? Vad har ni hittat på för nåt?
    Hotellet ligger ca 10 min fran centrum. Stranden ar flera kilometer lang, och da vissa valjer att bara ligga vid poolomradet (som oxa ar superfint) sa behover man absolut inte trangas. Det finns bara ett tjugotal solstolar pa stranden da den tillhor ett naturreservat, och det har aldrig hant att alla solstolar varit upptagna samtidigt! Visst det kanske inte riktigt ar hogsasong an, men vi ar definitivt inte ensamma pa hotellet...

Vi har varit in i Khao Lak city en kvall och shoppat, tycker faktiskt att det fanns mer an vantat att valja pa, med tanke pa att det ar ett sant litet stalle. Gjorde en massa fynd, saklart!

Vi planerar att aka ut till Similan Islands en dag, men har inte kommit till skott an. An sa lange sa stortrivs vi med att bara mysa pa stranden pa dagarna...
    ♥ Elias 060910 ♥
  • Bella06

Kikar in en snabbis för att meddela att jag lagt in lite bilder från våran resa (bodde på Royal Bangsak)
    Välkomna in å kika

♥ Elias 060910 ♥
Svar på tråden Khao Lak....