Inlägg från: Kaffekopp |Visa alla inlägg
  • Kaffekopp

Khao Lak....

• Kaffekopp

Tyvärr är ju vädret som mest ostadigt i Thailand under oktober och november, så man vet aldrig... men lite sol får man väl alltid :) Det regnar ju inte hela dagarna förhoppninsvis :)

• Kaffekopp

Ban Sala Dan - "huvudstaden" på Koh Lanta. Här finns lite affärer, lite restauranger och internetcaféer :)

• Kaffekopp

Varför la jag in Koh Lanta i Khao Lak-tråden? *haha*

• Kaffekopp

s72 - stressa inte!! Det finns superbilligt Paracetamol på apoteken i Thailand... och mycket annat också, så stressa inte till Apoteket för den sakens skull! ;)

• Kaffekopp

Panna - åk till Similan! Vackraste platsen på jorden (hittills för min del i alla fall), Dykningen är suverän och snorklingen är bra den också! :D

• Kaffekopp

Lokalbussen mellan Khao Lak och Phuket kostar 18 kronor ;)

• Kaffekopp

Panna - jag åkte lokalbuss (Airconbuss) som stannade längs med vägen. Åkte ända nerifrån Phuket Town upp till Khao Lak så det tog ca 3 timmar. Men ska man "bara" till Patong så går det lite snabbare! :) 2 timmar kanske. Och så ser man en massa längs med vägen!

• Kaffekopp

Felicia, jag hade med mig en hel hög med tabletter, inhalatorer och så när jag åkte och jag behövde inga intyg och de kollade det inte någon gång i alla tullar jag tog mig igenom under tre månader :)

• Kaffekopp

Buss mellan Phuket Stad och Khao Lak kostar 18 kronor. AC-buss. Och tar 2-3 timmar beroendes på hur många som hoppar på på vägen :)

Svar på tråden Khao Lak....