Khao Lak....
Tyvärr är ju vädret som mest ostadigt i Thailand under oktober och november, så man vet aldrig... men lite sol får man väl alltid :) Det regnar ju inte hela dagarna förhoppninsvis :)
Ban Sala Dan - "huvudstaden" på Koh Lanta. Här finns lite affärer, lite restauranger och internetcaféer :)

Varför la jag in Koh Lanta i Khao Lak-tråden? *haha*
s72 - stressa inte!! Det finns superbilligt Paracetamol på apoteken i Thailand... och mycket annat också, så stressa inte till Apoteket för den sakens skull! ;)
Panna - åk till Similan! Vackraste platsen på jorden (hittills för min del i alla fall), Dykningen är suverän och snorklingen är bra den också! :D
Lokalbussen mellan Khao Lak och Phuket kostar 18 kronor ;)
Panna - jag åkte lokalbuss (Airconbuss) som stannade längs med vägen. Åkte ända nerifrån Phuket Town upp till Khao Lak så det tog ca 3 timmar. Men ska man "bara" till Patong så går det lite snabbare! :) 2 timmar kanske. Och så ser man en massa längs med vägen!
Felicia, jag hade med mig en hel hög med tabletter, inhalatorer och så när jag åkte och jag behövde inga intyg och de kollade det inte någon gång i alla tullar jag tog mig igenom under tre månader :)
Buss mellan Phuket Stad och Khao Lak kostar 18 kronor. AC-buss. Och tar 2-3 timmar beroendes på hur många som hoppar på på vägen :)