• Kimmi

Khao Lak....

Halloj allesammans!

Får hoppa in här jag med :) åker till Khao lak den 15 december med en 4 och en 2 -åring.
    Ska bo på Mukdara beach villa and spa. Reser med Apollo.
    Är en aning nervös för den långa flygresan, vi flyger non-stop från arlanda kl. 20 på kvällen.

• Kimmi

BELLA06 och S72
    Det låter som om ni har det hur härligt som helst! Vi får allt hålla oss till tåls 4 veckor till. Ligger era hotel nära Bang Niang beach?

• Kimmi

S72 Tack för info och tips om dosa för internetbanken!
    Hur tog ni er till Patong, buss, taxi, bil? Vad är billigast, snabbast?

• Kimmi
    malav skrev 2007-11-16 23:00:41 följande:
    Hoppar in.Åker till KahoLak 11/12 2v med mannen och dottern på 11mån.Är SUPEROROLIG för flyget (vi flyger nonstop från arlanda, men ändå...)Nån som har erfarenhet av lång flygresa, sámt tipps/råd för att göra den lite lättare, dottern HATAR att sitta stilla och hon har ju inte eget säte....så jag vet inte hur det ska gå!?!Fler som ska dit samma period?!
    VI ÅKER DEN 15/12 MED APOLLO, NON-STOP FRÅN ARLANDA
  • Kimmi

S72 Tack för alla fina tips, ska skriva ner och ta med!Skrattande
    Hur var vädret det dagar ni var där? fanns det bra med resturanger?

• Kimmi
    S72 Vad är Central Festival för något? Fanns Pharmacy i Khao Lak?
    Är det OK att ta med sig "vanlig" medicin från Sverige som t.e.x  alvedon,ipren?
    Vi har förberett oss med att dricka DUKORAL mot kolera-turitdiaree så vi får hoppas att vi slipper magontGlad Hoppas det är OK att jag frågar så mycket...? Känns kul att få färsk uppdatering från Khao Lak
  • Kimmi
    S72 skrev 2007-11-18 20:27:43 följande:
    Har lagt in bilder från resan om ni vill kolla På:tuva.bilddagboken.se/kolla datum mellan 2-17 November! 16 nov e från Similan IslandSkriver mer snart, måste kolla ikapp Desperate Houswife o Prison Break nu
    Nu längtar man ju ännu mera tills det e dax att fara ivägSkrattande
    Det såg ju jättenajs ut på Bang Niang stranden där vi ska bo
  • Kimmi
    Felicia6 skrev 2007-12-02 14:54:59 följande:
    Hej alla. Nu är vi i khao lak Gick igår o åt på freestyle. då gick det fort som tusan att göra maten men idag var det segt. Han som gjorde maten fatta inte vad vi ville ha o ringde en annan som fick komma o fråga oss Det är underbart här o jag kan verkligen rekommendera andaburi resort. guud så mysigt ställe
    Hur är vädret? varmt och soligt? Har du tillgång till internet på hotellet eller finns det internetcafe?
  • Kimmi
    EmmaReu ,Felicia6

Bor ni på Bang niang stranden? Vi ska bo på Mukdara Beach villa and spa, undrar om ni sett skymten av detta hotell?
  • Kimmi
    Japp ikväll bär det av till Khao Lak, planet går 20 från Arlanda så vi kommer fram imorgon mitt på dagen Thailändsk tid
  • Kimmi

Nu ar vi i Khao Lak. Igar var det molnigt men idag skinande sol! Resan ner gick jattebra, barnen var hur lugna som helst :)

• Kimmi
    va ute till smilian island igar, ar nagot man absolut inte far missa om man aker hit. Kan varmt rekomendera
    Haller med dig Panna82 att shopping utbudet inte ar nagot att hurra for
  • Kimmi
    Jaha nu har redan 2 veckor gatt och vi aker hem till sverige imorgon
    Vi har haft en underbar semester med bara sol och bad. Vi gjorde 4 olika utflykter: Smilian Island, elefantridning,for ner till Patong och va ute pa James Bond Island.
    Har i Khao lak ar det lugnt och skont
  • Kimmi

Japp nu är man hemma igen! Jobbigt med att försöka komma in i rätt dygnsrytm igen

• Kimmi
    Pingulina skrev 2007-12-31 08:02:47 följande:
    Välkommen hem Kimmi! Gick flygresan bra? Har ni haft det bra? Nåt speciellt du kan remkommendera oss som ska till Khao lak nu under vintern?
    Tack så mycket! Flygresan dit och hem gick superbra, men självklart var den jobbig då vi alla satt in princip stilla i 10 1/2 timma. Vi har haft det mkt bra varmt och skönt med mycket lata dagarGlad
    Som många skrivit innan så är Similian Island väldigt fint att åka ut till.
    Resan ut dit kan ju variera, vi åkte ut med speedboat och det var många som vart åksjuka. Det var inte speciellt komfortabelt att sitta i båten 1 tim 15 min men när man väl kom ut till öarna var det hur fint som helst :)
    Det finns andra alternativ av "båtsort" oxå
  • Kimmi
    Panna82 skrev 2007-12-31 12:23:38 följande:
    Kimmi: Jag förstår inte att så många blir åksjuka av speedboat, det gungar ju inte ens. Det var en tjej som spydde när vi åkte ut till Similan. Jag tycker det är jätteskönt att sitta och titta ut på havet. Lite svårt att förflytta sig i båten under färd dock. Vår lille kille har
    alltid somnat när vi har åkt speedboat, nu sist somnade vi alla tre på hemvägen.
    Inte jag heller egentligen :) , vi är själva alla båtvana så vi var dom enda passagerarna som satt där fram och våra barn somnade. Vi träffade oxå på en familj där deras ena son spydde både fram och tillbax från Similian.
  • Kimmi
    Pingulina skrev 2007-12-31 13:11:38 följande:
    Kimmi, åkte ni till Similan över dagen? Räcker en dagstur? Eftersom vi har med oss dottern så vill jag helst bara åker över dagen.
    Japp vi åkte över dagen och vi tyckte det räckte gott och väl. Barnen vart helt slut efter en heldagsutflykt
  • Kimmi
    Panna82 skrev 2008-01-01 09:03:28 följande:
    Kimmi: Tjusiga bilder. Vilket hotell bodde ni på nu igen?
    Tack! vi åkte med APOLLO och bodde på Mukdara Beach Villa and Spa
Svar på tråden Khao Lak....