Inlägg från: Pingulina |Visa alla inlägg
  • Pingulina

Khao Lak....

Åh, vi bokade resa till Khao Lak igår, åker den 19 februari.

Tar gärna emot info från er som åker dit nu innan

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Pingulina

Vi gjorde första betalningen på resan idag så vi har ju ett tag kvar, men jag antar att det böjar dyka upp funderingar snart. Än så länge har jag inte funderat så mycket...

Vi är rätt vana att ha våran tjej i sängen mellan oss så för oss skulle det gå om det visar sig att hotellet inte har nån säng, men jag tror vi hoppas/litar på att de kan fixa fram en säng. Som våran resesäljare sa så brukar de vara såå vänliga och fixa fram allt man önskar. Barnfamiljer är väldigt omtyckta i Thailand. Så det låter ju bra

• Pingulina

Vi betalar 27000 för flyg och hotell 2 veckor i februari. Vi är 2 vuxna och ett barn under 2. Inklusive försäkring, avbeställningsskydd, transfer och frukostbuffé.

• Pingulina

S72, låter som ni hade det härligt! Fanns det mycket att shoppa tycker du? Är central festival värt ett besök?

Är det någon av er som åker med Ticket Selection? Vi har bokat resa med dom men jag är lite fundersam över vad dom flyger med för plan. Primera air heter bolaget som vi flyger med och jag har tyvärr läst endel negativa saker så nu blir ja ännu mer orolig för flygresan. Planen ska tydligen vara väldigt små och benutrymmet är litet.

• Pingulina

Malav: okej, hoppas det. När åker ni och vilket hotell ska ni bo på?

Vår resesäljare sa annars att de kan ordna fram vagn påhotellet, men man kanske inte ska lita på det utan ta med en själv?

• Pingulina

malav: Vi ska bo på samma hotell som er Vi åker först i februari. Skulle vara snällt om du ville återkomma med omdöme om stället när ni varit där. Tror dock att det blir jättebra. Är bara flygresan jag är lite orolig för.

Vaccin måste vi också ta. Och så måste vi fixa pass till lillan.

• Pingulina

Panna82: Jag har heller aldrig hört om Primera air tidigare, men det jag fick fram av en snabbsökning på google så kändes mer neativt än positivt. Och du har ju rätt i att charetrflyg inte brukar ha så mycket benutrymme.

S72: Härliga bilder (utom spindeln). Verkar ju ju som att man inte får missa Similan

• Pingulina

Felicia6, det låter ju alldeles underbart. Vilket hotell var det ni  bodde på? Skriv gärna i tråden om det är nåt speciellt som man kanske inte tänker på som är bra att veta/ta med sig. Har ni med er någon vagn? Vilken typ i så fall? Vi funderar att ta med vår sulky men jag vet inte hur passande det är med små hjul om man ska ta den till stranden och så...

• Pingulina

Okej, ja det är ju lite mindre och tänka på när man åker utan barn.  Passa på och njut av er semester och av varandra!!

• Pingulina

Vad lugnt det var här, är alla ute och reser eller

Någon som vet om man kan köpa storpack blöjor någonstans i Khao lak? Finns det nåt större typ supermarket där?

• Pingulina

Vi kommer inte göra så mycket utflyket eftersom vi har vår dotter med oss men jag vill hemskt gärna shoppa en massa Vi satsar nog på att ta med oss runt 10-15000 skulle jag tro.

• Pingulina
    EmmaReu skrev 2007-12-08 09:59:30 följande:
    Hotellet jag bor pa ligger i borjan av stranden. Hur fint som helst.. men nu ar vi nere en snabbis och halsar pa lite kompisar i Kata. Vilken skillnad det ar.
    Skillnad positivt eller negativt?
  • Pingulina

Trevlig resa Kimmi!!

• Pingulina

Panna82: Hur gick flygresan förresten? Hur verkade flygbolaget?

• Pingulina

Panna82: Trist med sur personal, det är ju det sista man behöver i den situationen. Har väl förberett oss på att det kommer bli jäkligt jobbigt med flyresan, så då kan det ju bara bli bättre än man förväntat sig Roligt att ni har hittat lite kompisar att umgås med. Vilket hotell var det ni bodde på?

EmmaReu: tack för informationen. Vi har ju en dotter som vi åker med för första gången så jag tror det blir bra med lilla, lugna Khao lak för oss

Felicia6: Fina bilder, såg ju helt underbart ut på stränderna. För att inte tala om maten, mums! Såg att ni hade shoppat en hel del också. Fanns det ett bra utbud även för utländska tjejer och inte bara pyttesmå thai-storlekar?

• Pingulina

Välkommen hem Kimmi! Gick flygresan bra? Har ni haft det bra? Nåt speciellt du kan remkommendera oss som ska till Khao lak nu under vintern?

• Pingulina

Kimmi, åkte ni till Similan över dagen? Räcker en dagstur? Eftersom vi har med oss dottern så vill jag helst bara åker över dagen.

• Pingulina

Esping, vi åker den 19 februari till Khao Lak Vilket hotell ska ni bo på? Hur gammalt barn har ni?

Som jag har förstått det så ska det funka utan adapter, och OM det skulle behövas på nåt ställe så finns det billigt att köpa där.

Svar på tråden Khao Lak....