• Esping

Khao Lak....

Hej på er! Hoppas någon finns kvar i tråden fortfarande! Jag har läst men det är först nu det börjar 'kännas allvar' för mig, vi åker den 18 februari från Arlanda till Khao Lak.

En fråga - behöver men strömadapter till laddare odyl där nere, eller funkar det ändå?

Och sen ni som åkt med små barn, har det varit jättejobbigt med jetlagen när ni kommit hem igen, eller har det funkat bra?

• Esping

Pingulina - vi ska bo på Khao Lak Merlin Beach Hotel, tror jag det heter. Verkar väldigt flådigt o det ska bli superskönt att bo lite lyxigt, särskilt när det är första gången vi är på långresa med vår 16 månaders son. Inte omöjligt att vi gör någon avstickare någon natt nånannanstans också.

• Esping

Hej PALGBG! Tack för ditt inlägg, nu känns det om möjligt ännu bättre!! Ska skriva ner Baan Sunerta och se till att vi tar oss dit.

Fanns det någon 'shopping' på hotellet, jag tänker på tex badleksaker till lillen, hygienartiklar och snacks odyl? Eller är det Khao Lak-'byn' som gäller då? (Kanske står i tråden bakåt, ska läsa på lite mer när jag har tid)

• Esping

PALGBG - Åh en egen Merlin-guru, jag kommer bomba dig med frågor ända tills vi åker nästa fredag!!

Menade du att vi ska köpa myggmedel i de billiga thailändska apoteken, eller hemma? *lite trögfattad*

Låter iaf som att vi klarar oss med det som finns i närmaste omgivningarna de första dagarna, givet att vi har blöjor så det räcker med.

Fanns det fler restauranger i närheten (gångavstånd) än de på hotellet,eller är det taxi som gäller då? Är ju smidigt att låta lille prinsen somna i sulkyn och gå hem från restaurangen om möjligt.

Nu har jag börjat skriva allsköns listor och längtar, längtar....!

Svar på tråden Khao Lak....