Inlägg från: Kaffekopp |Visa alla inlägg
  • Kaffekopp

Khao Lak....

Projekt vip - kan rekommendera Kata och Karon Beach. Gillar Karon, men Kata är mysigare, men dyrare :)

• Kaffekopp

Kolla efter Thai Pancakes... men den godaste fyllningen är Banan och Nutella!! ;) *yammie* Eller Banan och Choklad! ;)

• Kaffekopp

Panna82, nu har du skrivit samma inlägg i tre trådar ;) *S*

• Kaffekopp
    Panna82 skrev 2007-12-16 03:54:49 följande:
    Jag blev riktigt magsjuk pa fredagkvall, spydde t.o.m. en gang men det gick over under natten som tur var.
    Du kanske hade ätit något som inte var bra? =)
    Matförgiftning och inte magsjuk? Det händer rätt ofta när man är borta tyvärr :( Hoppas att du mår bättre nu! =)
  • Kaffekopp

Snaaaaaaaaaart dags att åka igen... eller ja.... två månader kvar BARA ;) *haha* Har haft abstinens efter Thailand ända sen jag satte mig på planet hem i april efter att ha varit runt i Aisen i 13 veckor :)

• Kaffekopp

R.I.P alla underbara och vackra själar som idag för 3 år sedan lämnade oss på jorden i oändlig saknad och sorg i den största naturkatastrofen på många många år.
    Ni fattas oss!
    THAILAND 041226

• Kaffekopp
    Solaika skrev 2007-12-26 17:50:12 följande:
    Hoppar in o ger iaf ett svar även om jag inte ska åka till Thailand inom det närmsta året.. Frågan om NÄR man ska åka.. Senast februari skulle jag vilja säga.. Mars - april är den varmaste perioden man kan vara där. Syster min har bott i Thailand så jag tror hon vet vad hon pratar om.
    Mars går rätt okay ändå, men april är riktigt hett! =)
  • Kaffekopp
    Lite tips tack!
    Jag var i Khao Lak i januari men bodde då billigare på ett enkelt boende i samhället Khao Lak (väldigt fräscht dock) men ska åka med mina föräldrar och syskon nu i år och skulle vilja ha liiite finare boende i närheten av Khao Lak Centrum men inte allför dyrt (fläkt-rum för max 150-200 kronor per rum och natt). Någon som vet något bra?
  • Kaffekopp
    Panna82 skrev 2008-01-08 08:22:24 följande:
    Esping: Adapter behövs för det mesta inte men finns att köpa på plats om så skulle vara.Vår son ställde om sig på en gång både denna resa och förra året. Han blir 2 år nu i januari.Kaffekopp: Vi tyckte att det verkade jättemysigt på Green Beach Bungalow (tror det hette så). Man tar höger vid Supermarket och sen första höger igen. Vi frågade vad en bungalow precis på stranden kostade; de skulle ha 1500:- för en vecka med fläkt. 2000:- med AC. Det var oprutade priser.
    Vi ska bara stanna i några dagar, ska ut till Similan och dyka m.m. innan vi fortsätter ner mot Phi Phi. Så det blir nog bara tre nätter i  Khao Lak :) annars var det ju inte så jättefarligt för beach-bungalow :)
  • Kaffekopp
    LillaMysan skrev 2008-01-08 17:42:48 följande:
    Vi har bokat här: www.gerd-noi.com ska också ut till similan några dagar med båt Tror vi betalar 300 kr per natt för två stycken.. :-P Tycker det verkar jättemysigt ialla fall Och nu när jag ändå skriver här! Finns det någon som kan rekomendera en bra undervattens kamera till ett hyfsat pris? Funkar Mares eller Fujjis bra?
    Vill du ha engångs eller vill du ha kamerahus till din digitala? Man kan hyra digitala med undervattenshus på många ställen för ett par hundra per dag. Fungerar superbra!
  • Kaffekopp
    Esping skrev 2008-01-09 21:31:06 följande:
    PALGBG - Åh en egen Merlin-guru, jag kommer bomba dig med frågor ända tills vi åker nästa fredag!! Menade du att vi ska köpa myggmedel i de billiga thailändska apoteken, eller hemma? *lite trögfattad*Låter iaf som att vi klarar oss med det som finns i närmaste omgivningarna de första dagarna, givet att vi har blöjor så det räcker med.Fanns det fler restauranger i närheten (gångavstånd) än de på hotellet,eller är det taxi som gäller då? Är ju smidigt att låta lille prinsen somna i sulkyn och gå hem från restaurangen om möjligt.Nu har jag börjat skriva allsköns listor och längtar, längtar....!
    Att åka till Phi Phi-öarna tar bara en timme med färja från Baan Saladan (om man inte åker på dagsutflykt). Phi Phi är några av mina favoriter, så jag kan rekommendera det, men att åka longtailbåt är ju inte något att rekommendera. Men färjan går snabbt och smidigt om man vill komma bort en dag bara :)
  • Kaffekopp
    PALGBG skrev 2008-01-10 13:03:07 följande:
    Kaffekopp: Det tog oss två timmar med taxi till Phukets pir och sedan 1 1/2 timme med cruiserbåt för 3 timmar på ön och sedan samma resa tillbaka igen. Är man i Khao Lak bör man nog stanna en natt på Phi Phi för att det ska vara värt. Dessutom ta sig från den lilla "byn" eftersom den var både smutsig, tråkig och vattnen var båtrika. Har dock hört att fortfarande är jättefint om man åker runt den stora ön.Esping: Myggmedel bör du ha med dig om du inte tänker åka till stan och apoteket redan samma dag. Envisa rackare de Thailändska myggorna. När jag hade ont och det kliade använde jag tigerbalsam för att lindra lite - tigerbalsam är billigt i Thailand. Om du går till personalen i Beachveranda-restaurangen brukar de vara snälla och smörja på barnen lite antiklimedel på dagarna. Det finns restaurangen runt hotellet, på stranden norrut (förbi Baan Sunetra) Khao Lak 07 gör goda Thailändska rätter, och sedan i det lilla centrumet och över storavägen. Bästa vägen att gå med barnvagn från stranden är faktiskt om du tar vägen märkt Tsunami equationszone bredvid Emerald Hotel - då kommer du direkt på det lilla centrumet och du kan gå på asfalterad väg till Merlin (aalt utan att behöva passera på stora vägen). Vi har släpat vagnen på stranden många gånger men det är obekvämt och tungt. Det finns ficklampa på hotellet och den kan vara bra att ha med när ni ska äta på kvällen.Ät inte europeisk mat på Thairestaurangerna där vid Merlin (Pastan är dock ok) - den är inte god. Om du vill ha europeisk mat ex. pizza, schnitzel, köttbullar finns det på Viking i stan som faktiskt har väldigt goda rätter. Merlins bbq-afton är toppen - välj den om ni ska äta buffé. Om du vill se fler bilder kan jag maila till dig om du inboxar mig din e-adress.
    Jag tänkte fel!!! Tänkte på Koh Lanta *ding ding* Inte lätt att vara blond ibland Sorry! =)
  • Kaffekopp
    S72 skrev 2008-01-12 08:20:06 följande:
    Bra antikli medel att ha på myggbetten finns på supermarket för bara 31 bath! Superbra liten grön burk, det står bara på thai på burken så jag vet inte vad den heter tyvärr! Den innehåller bla eucalyptus oil, thyme oil m.m. Fråga personalen!Ni som funderar på Phi phi, jag hörde av ett par som nyss varit där att det hade flytit omkring b*jskorvar i vattnet!! Bläääe, fräscht liksom! När vi var där 04 så tyckte jag phi phi mest liknade en sopstation och det luktade illa överallt. Synd att de inte kan ta hand om sopor och sånt på ett bra sätt
    Jag älskar Phi Phi, var där flera gånger i vintras och ska tillbaka i år igen :) Det kan ju faktiskt vara bajs från barn som springer runt nakna på stränderna och bajsar också, det har jag sett ett par gånger :)
  • Kaffekopp
    Therese81 skrev 2008-01-13 12:21:40 följande:
    Vi ska åka till thailand 2 mån i nov. och tänkte jag skulle skriva ner vad man måste se Har ni tips så kom gärna med dom...
    Kika in den här tråden, den handlar om just sevärdheter i Thailand ;)
    www.familjeliv.se/Forum-5-106/m26027213.html
Svar på tråden Khao Lak....