• Längtande Lina

Shopping i Florida?

Vi ska åka till Florida om 1 månad! Vi kommer då att vara där i 15 dagar och åka runt till Fort Lauderdale, Orlando, Tampa och Miami. Nu vill jag ha så mycket tips som möjligt på bra shopping och även sevärdheter.....

Till exempel:
    klädesaffärer till barn och vuxna, både märkesbutiker, outlets och andra billiga affärer.
    pysselaffärer med scrapbooking och cardmaking prylar.

Men vet ni någon annan väldigt speciell affär så berätta!!!!!

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Svar på tråden Shopping i Florida?
  • Längtande Lina
    Pyff skrev 2007-10-15 14:14:49 följande:
    Om ni ska till Tampa kan ni lika gärna ta en sväng till Clearwater Beach, inte så långt.......det är riktigt fin strand!
    Det är faktiskt vid Clearwater Beach vi ska bo, inte Tampa! Vet inte varför jag skrev Tampa, tänkte att det var en större stad bara...
  • bullen80

I miami finns aventura mall som är jättefint. Lite mer märkeskläder men även alla gamla vanliga am stores! Man kör 1-95 North frpn Miami exit Ives Dairy blvd.
    Jag älskar att shoppa på Target och Walmart oxå. Finns överallt!

Sen som nån nämde, är Ross, Marshalls och TJ Maxx jättebra. Märkeskläder billigt!

Ha det så skoj!

• Pyff
    Längtande Lina skrev 2007-10-15 16:15:54 följande:
    Det är faktiskt vid Clearwater Beach vi ska bo, inte Tampa! Vet inte varför jag skrev Tampa, tänkte att det var en större stad bara...
    Åååå va härligt! Hoppas ni bor i Clearwater Beach och inte inne i Clearwater bara Vi satt i bilkö I FYRA TIMMAR för att ta oss några kilometer från stan ut till stranden!!! Var iofs en lördag med kanonväder och de hade stängt av en av vägarna pga bygge.........men det var HEMSKT kan jag säga!
    Pyff på er!
  • Ewis

Ååå va härligt att åka till Florida!

Vi var i Florida 96, 97 & 98 så det har säkert hänt jätte mycket där.
    Vi bilade runt sammanlagt 8 veckor, från Daytona - Key West.

Sawgrass var helt underbart stort och ännu större nu än då.
    Där fanns det märkesbutiker och gudagod mat, vi älskade att äta på Panda express.

Vi brukade besöka två till malls som jag inte minns vad dom hette, den ena låg väldigt nära Fourt lauderdale, nära bron (mindre bra tyckte vi och dyr).
    Vid bron om man åker mot Sawgrass på höger sida så fanns det Jättemånga tvättbjörnar som folk stannade och tittade på och matade.
    Finns även ett köpcentra som heter Swapshop som har en cirkus innomhus och marknad utanför, har för mig att den ligger vid Driwe in bion (som är värte ett besök)i FL.
    Den andra mallsen kan ha hetat Browardmalls, jätte fin.

Walmart (finns överallt)är som våra Coop men hundra gånger bättre och där är det billigt, rekomenderas.

Bellsoutlet finns i Daytona, där kan man även crusa på stranden (åka bil).

Jag rekomenderar även Miami akvaria och det finns ett akvaria i Tampa oxå som är värt sitt besök.
    I Tampa finns det en nöjespark oxå som är jätte fin.

I Miami kan man även gå och se vart Vercarse dog, utan för hans hem.

Ha det så jätte kul!!

• Längtande Lina
    Pyff skrev 2007-10-16 13:52:37 följande:
    Åååå va härligt! Hoppas ni bor i Clearwater Beach och inte inne i Clearwater bara Vi satt i bilkö I FYRA TIMMAR för att ta oss några kilometer från stan ut till stranden!!! Var iofs en lördag med kanonväder och de hade stängt av en av vägarna pga bygge.........men det var HEMSKT kan jag säga!
    Det är 3 nätter i Clearwater Beach!!!! Så det låter ju som om det var ett bra val
  • Längtande Lina

Ewis, tack så jättemycket för alla tipsen!! Kanon!!!

• maopa

Det finns en premium outlet i Orlando, längs med I4 om jag inte minns fel.
    På varje hotell hittar du broschyrer dit.

• Fröken N

Fika på News café nere på south beach i miami...underbara, mumsiga kakor och e fruktsallad som är såååå god. Samtidigt som man ser det roliga folklivet...
    Ha det underbart

• Ewis

Hihi blir aldelses nostalgis när jag tänker på Florida.

I Sawgrass köpte vi JÄTTEmånga Levis jeans för inga pengar alls.

I Fourt Lauderdale finns det en bår som heter Djungelkvin (typ) man åker runt i den och tittar på otroliga hus, sånna man inte tror finns på riktigt.

Borta vid Sawgrass kan man även åka båt och titta på krokodiler, Everglades.

I Orlando går man så klart på alla olika världar.
    Sea world en underbar djurpark.
    I Orlando finns det även ett bad mitt i stan med massor av åkatraktioner, jätte roligt om man gillar vatten åksaker.

Ååå jag skulle junna tipsa om hur mycket som hällst.

Räknar ni att shoppa mycket så ta med en extra resväska, det har vi alltid gjort.

• Ewis

Glömde ju skriva att är man idrottsintresserad så ska man passa på att gå på hockey och amerikansk fotboll.
    Otroligt stort i Florida mot här hemma.

Hockey ex. Tampa Bay och i Miami eller A.Fotboll Miami Dolphins

• Längtande Lina

Åh vad med bra tips jag får från alla Vad glad jag blir!!!

En fråga om jeans...hör många prata om Levis i USA, men säljer dem Lee??? Jag är mer av en Leebrud om man säger s

• Längtande Lina

*puffar upp*

• Längtande Lina

Puffar upp denna tråd då det inte är långt kvar tills jag åker
    Ev har de tjejer som åkte för ett tag sedan kommit hem och kan tipsa om en massa....

• galengalen

vill rekommendera Miami south beachs espanola drive och lincoln road, mysiga restauranger och massashopping, ett bra ställe för middag och kvällspromenad med lite shopping. Det ligger två kvarter frånj stranden och är väl värt ett par timmar.

i orlando vill jag rekommendera sea world och florida mall (tyckte dock överlag att outletsen i florida inte var vad jag hade hoppats på. Det är svårt att hitta vad man letar efter, och om man inte är märkes-sugen är det inte särskilt billigt heller. I-drive i orlando är fullproppat med restauranger, men kolla in vart ni ska äta innan, det är en betydligt större gata än man tror, kul att cruisa längs ed, inte så promenadvänlig. vi gillade den karibiska restaurangen bahama breeze, goda drinkar, bra mat och hyfsat barnvänligt. disney world är disney world... vi gillade det inte, men man ska väl se det när man åkt så långt, ta på bekväma skor och planera planera planera.

om man har tid över kan det vara kul att åka ut mot kusten och simma med manatees (sjökor) Det var superkul!! Finns bla i homosassa river.

Ett måste är att ta vägen igenom everglades, jag rekommenderar att INTE åka till huvudingångenn utan till shark valley, den norra infarten. Där kan man hyra cyklar och komma nära naturen (läskigt nära) eller ta en guidad tur- fantastiskt, vi såg 125 alligatorer!!

Om ni kan vill jag rekommendera att åka över dagen ner till florida keys och ta en strand-dag där. Ö-livet är helt annorlunda, och jättemysigt!!

Om ni hyr bil, betala extra för gps, det kommer ni inte ångra, vi körde vilse OFTA!! Då är det bra att ha en vänlig röst som guidar en rätt. Om man vill shoppa billigt och se lite av det typiskt amerikanska är walmart, k-mart eller target några billiga alternativ. De har allt, kläder, skor, mat, inredning, väskor, you name it!! Ha en underbar resa, säg till om du vill ha fler tips!

• Längtande Lina
    galengalen, tack så jättemycket för alla tips 125 alligatorer lät inte illa!!! Hur går den guidade turen till? Är det också via cykel? Måste man boka i förväg?
  • galengalen

den guidade turen är i en öppen liten buss, så man behöver inte cykla. Förhandsbokning behövs inte, sträckan man åker är ca 2 mil (på en cykelbana helt utan stängsel mot naturen), med små stopp för fototagning och utsiktstorn. Det är jättehäftigt!!

Längtande Lina skrev 2007-11-04 18:40:31 följande:

galengalen, tack så jättemycket för alla tips 125 alligatorer lät inte illa!!! Hur går den guidade turen till? Är det också via cykel? Måste man boka i förväg?
Svar på tråden Shopping i Florida?