vill rekommendera Miami south beachs espanola drive och lincoln road, mysiga restauranger och massashopping, ett bra ställe för middag och kvällspromenad med lite shopping. Det ligger två kvarter frånj stranden och är väl värt ett par timmar.
i orlando vill jag rekommendera sea world och florida mall (tyckte dock överlag att outletsen i florida inte var vad jag hade hoppats på. Det är svårt att hitta vad man letar efter, och om man inte är märkes-sugen är det inte särskilt billigt heller. I-drive i orlando är fullproppat med restauranger, men kolla in vart ni ska äta innan, det är en betydligt större gata än man tror, kul att cruisa längs ed, inte så promenadvänlig. vi gillade den karibiska restaurangen bahama breeze, goda drinkar, bra mat och hyfsat barnvänligt. disney world är disney world... vi gillade det inte, men man ska väl se det när man åkt så långt, ta på bekväma skor och planera planera planera.
om man har tid över kan det vara kul att åka ut mot kusten och simma med manatees (sjökor) Det var superkul!! Finns bla i homosassa river.
Ett måste är att ta vägen igenom everglades, jag rekommenderar att INTE åka till huvudingångenn utan till shark valley, den norra infarten. Där kan man hyra cyklar och komma nära naturen (läskigt nära) eller ta en guidad tur- fantastiskt, vi såg 125 alligatorer!!
Om ni kan vill jag rekommendera att åka över dagen ner till florida keys och ta en strand-dag där. Ö-livet är helt annorlunda, och jättemysigt!!
Om ni hyr bil, betala extra för gps, det kommer ni inte ångra, vi körde vilse OFTA!! Då är det bra att ha en vänlig röst som guidar en rätt. Om man vill shoppa billigt och se lite av det typiskt amerikanska är walmart, k-mart eller target några billiga alternativ. De har allt, kläder, skor, mat, inredning, väskor, you name it!! Ha en underbar resa, säg till om du vill ha fler tips!