Inlägg från: Anonym (kluven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kluven)

Hur känns det att vara bonusmamma?

Helt ärligt, hur känns det egentligen att vara extra mamma? Var gärna anonyma, jag vill ha ärliga svar. Hur känns det längst in, bakom allt annat?

Jag är bonus mamma till ett barn o har två egna. Jag kommer nog aldrig kunna tycka lika mycket om mitt bonusbarn som mina egna. Jag tycker det är ganska påfrestande situation. Jag vill höra vad andra bonus mammor (eller pappor) tycker om dett aämne. Är jag ensam om att känna så här?

• Svar på tråden Hur känns det att vara bonusmamma?
  • Anonym (kluven)

Hej Alla!

Tack för alla kanon bra svar!

Det verkar som om jag inte är helt ensam i alla fall..många verkar känna exakt som jag. Men det är förbjudet att prata högt om det!

Det här som många skriver om pengar är en svår fåga. Som nu i jultider. Min man, bonusens pappa tycker att vi ska köpa lika mycket till bonusen om inte att det blir mer tom. Än till våra egna barn. Jag känner att det blir "orättvist" eftersom hon får hos mamman med. Jag skulle vilja lägga lite mer pengar på våra gemensamma barn eftersom dom "bara" får julklappar av oss.

Vad tycker ni?

• Anonym (kluven)
    Anonym skrev 2007-12-18 09:34:30 följande:
    Varför vill ha lägga mer på bonusen än på era gemensamma? Hur motiverar han det? Det blir ju allt annat än rättvist!

Det är väl inte så att han vill lägga mer pengar på henne..men han tycker tex att det är helt ok att köpa henne en mobil för flera tusen eftersom hon behöver den o att vi kan spara in på våra små barn eftersom dom inte förstår värdet av pengarna...

Kan förstå honom till viss del men jag känner lite att jag skulle vilja lägga samma till våra gemensamma barn med :-/ har vi inte riktigt råd med ju...

• Anonym (kluven)
    Anonym (naturligt) skrev 2007-12-27 22:20:50 följande:
    Trådstartaren: Det låter konstigt, din man kan inte kräva att du köper lika mycket som han till hans barn. Du har rätt att köpa mer till dina barn. Jag brukar göra så här att jag köper mer till vår gemensamma son och min man köper lika mycket till vår genemsamma och hans barn. Sen köper jag en julklapp till bonusen, han blir jätteglad för det och vet att han får mycket hos sin mamma.
    Ja men nu är det ju så att vi har helt gemensam ekonomi...vilket betyder att det inte funkar så att han kan köpa mer det är ju iaf mina pengar :-/
Svar på tråden Hur känns det att vara bonusmamma?