• beEMbe

Hur känns det att vara bonusmamma?

Hej!
    Jag har två bonuspojkar och 2 bioflickor 3 av barnen bor här, den äldsta har flyttat hem till sin mor för 2 år sedan.
    Min situation har varit en kringelkrokväg och det mesta har handlat om att jag satt mig i en offer-roll.

Jag kom in i mina bonusars liv när de var 3 och 1 år jag var väldigt ung ,bara 22 och jag ville så väl. Jag ville ge dem allt och jag spelade säkert över väldigt mycket, det blev svårt att hålla uppe fasaden eftersom mina känslor stretade åt alla håll, jag ville vara viktig, men var inte viktig, jag ville vara familj nummer 1 men jag var familj nummer 2 osv osv-dividerade mina tankar med mig.

Jag fick min första egna då trodde jag det skulle släppa ,men det blev bara värre jag ville vara bäst ,hemmet skulle skimra och alla skulle vara lyckliga.
    Det konstiga var att jag gjorde allt detta för att pojkarnas mamma skulle vara nöjd med mig som bonusmamma, och de var hon. Hon trodde att jag var den perfekta bullmamman (tror jag)

Men jag hade lagt mig själv på hylla och blev mer och mer deprimerad tills jag en dag lämnade min sambo. Men jag har ialla år älskat alla barnen.

när jag lämnade honom fann jag tillbaka till mig själv och så på MITT eget skapande, det var ingen annans fel att jag valt att vara en superduper bullmamma. Det var MITT val.

Så jag tog tillbaka mig själv kastade ut bullmamman genom balkongen, fixade en ärlig och bra relation till pojkarnas mamma, lät min sambo fatta att om jag sa att visa saker är jobbiga så handlar det inte om att jag ej älskar alla barnen , utan att jag faktiskt tycker det är jobbigt med kärlek.

Idag är jag som den person som jag vill vara och jag älskar mina barn så otroligt mycket, även de som inte är biologiska, att de har en egen mamma ser jag inte som ett hinder. Kärlek har jag att ge till alla som vill ha

• beEMbe
    Anonym (Inte Kuven) skrev 2007-10-16 13:21:14 följande:
    .Genetiska barn har alltid en plats närmare hjärtat.Vad folk än säger.
    Tycker inte om när du skriver så överlag, vem är du att bedöma mina känslor?
  • beEMbe
    Anonym (Inte Kuven) skrev 2007-10-16 14:13:01 följande:
    beEMbe:Ledsen ifall jag gjorde dig illa med mitt uttalande.Är glad att det finns undantag, lyckans dig och dem i din närhet. Förlåt.
    Ingen fara
  • beEMbe
    Anonym skrev 2007-12-19 18:11:11 följande:
    "Bonusmamma" vet jag inte om jag ser mig som, inte barnet heller. Barnet vet att det finns en mamma och en pappa, kan inte förstå denna hysteri att kalla varandra släktnamn bara för att man delar samma tak då och då."Bonusbarn" finns inte heller för denna familjen, det är mina barn, dina barn och våra barn.Barnen är halvsyskon respektive helsyskon, alla är inte "syskon" utan de vet hur de är släkt med varandra.Det finns olika ord i svenska språket av en anledning.Sluta lura barnen och använd rätt ord. Är du barnets mammas sambo, så är du just det och inget annat.Har du och ett annat barn samma pappa, ja, då är ni halvsyskon.Att ha sambons barn hemma vv känns som en smäll jag måste ta då jag vill bo ihop med sambon.Sambon sköter allt beträffande att vara förälder gentemot henne, läsa läxa mm.Jag sköter sådant med mina barn och vi turas om beträffande våra egna.Vi har inga problem med detta.Barnen går bra ihop och vi busar, pysslar och leker med alla som barn de är, men ansvarar för eget kött och blod beträffande typiska föräldrating, samtal med skolan etc.
    öh ja det där får du stå för i min familj är jag extramamma och alla barnen är syskon.
  • beEMbe

Eller rättare sagt jag är mamma åt mina flickor  och extramamma åt pojkarna.

• beEMbe

Men om man är 22 och har en bonus på 15 så är ni ju  jämngamla stort sätt. Jag blev oxå  bonusmamma vid 22 men de var bara 1 och 3 år,det jag menar är att ni kan ju bli kompisar och slippa vuxen=barn förhållandet nu när de e så stora

Svar på tråden Hur känns det att vara bonusmamma?