Men är det inte tillåtet att få skämma bort sitt egna barn mer än bonus? Man borde få!!! utan att skämmas!
Men är det inte tillåtet att få skämma bort sitt egna barn mer än bonus? Man borde få!!! utan att skämmas!
Anonym (bonus+bio) skrev 2007-12-11 18:29:25 följande:
Hej!Jag kom in i min bonussons liv ganska tidigt, han var bara tre år. Från början var vi jättetighta han och jag, och han avgudade mig. Men när jag själv blev gravid började jag tycka att det blev jobbigt. Jag hade mkt sämre tålamod och orkade inte vara nära honom på samma sätt (orkade inte med närhet från min man heller under grav, så det var inget unikt för bonusen). Det blev nog en sorg för honom och länge var det ganska spänt mellan oss. Han är ett ganska krävande barn objektivt sett, men innan min egen grav hade jag ett oändligt tålamod med honom. Nu har vi börjat hitta tillbaka till varann, men en känsla av att han är påträngande på ett sätt finns där nu och den fanns inte före dottern blev till. Det kan jag skämmas över, likaså att jag inte alls känner på samma sätt för honom som jag gör för min dotter. Jag kan också känna som många av er andra har skrivit, att jag saknar att kunna få "skämma bort mitt eget barn ifred". Jag kämpar som 17 hela tiden för att inte låta honom märka att jag känner så, och jag hatar att känna på det sättet! Mitt knep är nog att låta honom vara ensam med mig någon stund varje dag, för då blir han mer avspänd och känner igen hur vi hade det innan dottern kom, och det får även mig att må bättre i relation till honom. Men innan jag kommer på att det är det jag ska göra kan det verkligen bli mycket tjat och en del skrik eftersom han svarar på mitt avvisande med trots.Vilken bra tråd! Tack till den som startade den!